فرماندار گناوه:

ساحل گناوه پاکسازی شد/ جریان‌های دریایی با خود آلودگی می‌آورند

فرماندار گناوه گفت: در حال حاضر ساحل این شهرستان از آلودگی‌های نفتی پاکسازی شده است اما هنوز آلودگی‌هایی دیده می شود.

ساحل گناوه پاکسازی شد/ جریان‌های دریایی با خود آلودگی می‌آورندغلامرضا مهرجو فرماندار گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، با بیان اینکه آلودگی‌های نفتی در دریا شناور است و تابع جریان‌های دریایی،گفت: در حال حاضر سواحل شهرستان گناوه از آلودگی پاک شده، اما نمی‌توانیم بگوییم دیگر آلودگی در سواحل دیده نخواهد شد.

او افزود: تا کنون چهار یا پنج بار پاکسازی کامل انجام گرفته، اما جریان‌های دریایی دوباره آلودگی‌هایی را به ساحل آورده‌اند و پاکسازی از سر گرفته شده است.

فرماندار گناوه ادامه داد: آلودگی‌های نفتی روز‌ها مایع و شب‌ها جامد هستند و جمع آوری آن‌ها زمان لازم دارد.

بیشتر بخوانید: 

مهرجو گفت: در برخی قسمت ها به علت صخره‌ای بودن ساحل، امکان استفاده از ماشین آلات برای جمع آوری آلودگی‌ها وجود ندارد و نیرو‌های دستگاه‌های مختلف و مردم با دست آلودگی‌ها را جمع می‌کنند.

او بیان کرد: در برخی مکان‌ها مجبور شدیم لایه‌ای از ماسه ها که آغشته به مواد نفتی بوده را جمع آوری کنیم.

فرماندار گناوه عنوان کرد: افزون بر ساحل گناوه، ساحل روستا‌های قلعه حیدر، مال خلیفه و مال قائد هم آلودگی نفتی داشتند که پاکسازی در همه این نقاط صورت گرفته است.

مهرجو گفت: همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران از جمله شهرداری‌ها، راهداری و دهیاری‌ها و نیرو‌های نفت فلات قاره خارگ و بهرگان در پاکسازی سواحل گناوه مشارکت دارند.

محمد تولیده رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: میزان آلودگی‌ها زیاد نیست اما پس از پاکسازی دوباره جریان‌های دریایی آلودگی جدید با خود به ساحل می‌آورند و همین عامل باعث شده پاکسازی زمان بر شود.

محمد تولیده افزود: پایش‌ها تا زمان پاکسازی کامل ادامه می‌یابد و هر جا آلودگی باشد برطرف خواهد شد.

سواحل شهرستان گناوه از اوایل مهر دچار آلودگی نفتی شده است. اگر چه در ابتدا، علت این آلودگی ناشی از نشت نفت از خط لوله میدان ابوذر به جزیره خارگ عنوان شد اما مسئولان نفت فلات قاره معتقدند ممکن است علت دیگری نیز داشته باشد.

خارگ در ۳۲ کیلومتری گناوه قرار دارد.

انتهای پیام/ک

آلودگی نفتی از ساحل گناوه پاک شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.