زائران اربعین در برابر هجمه‌های دشمن هوشیار باشند

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان گفت: با توجه به نقشه‌های تدارک دیده شده از سوی دشمن برای پیاده روی اربعین به زائران توصیه می‌شود، در مقابل نقشه‌های دشمن باهوش باشند.

زائران اربعین در برابر هجمه‌های دشمن هوشیار باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان امروز در سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اغتشاشات عراق و دفتر فرقه شیرازی و اتباع احمد الحسن بصری که بسیار فعال هستند و از سوی سازمان سیاه مأمور کسب اطلاعات بوده و برنامه دارند، زیر بنای اربعین را از بین ببرند از زائران خواست به تبلیغات توجه نکنند.

او به نقشه سازمان مجاهدین خلق، نشر اکاذیب، بیان مسائل قومی و فرقه‌ای برای تحریک زائران از سوی دشمن در راهپیمایی اربعین نیز پرداخت و افزود: زائر امسال باید خیلی باهوش و مراقب باشد و هرجایی که اختلاف وجود دارد، به سادگی از کنار آن‌ها رد شود و به آن‌ها اهمیت ندهد.

حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان، بعثه رهبری است، گفت: برگزاری جلسه کاربردی با سرگروه‌های مختلف، از قبیل: یاوران معنوی اربعین که ریاست آن را امام جمعه کرمان برعهده دارد و در آن با حضور ائمه جمعه و ائمه جماعات به باید‌ها و نباید‌های سفر، همراه با ارائه کتاب اربعین، پرداخته می‌شود، از برنامه‌های این کمیته است.

او برگزاری جلسه با حضور مسئولان بسیج و طلاب برای بیان مسائل، تذکر و توجیه زائران از طریق تمام پایگاه ها، هماهنگی با مسئول سازمان تبلیغات به منظور جانمایی روحانیون یا معینه‌ها در موکب‌های مستقر در عتبات و بین راه در صورت اعلام موکب ها، آموزش طلاب و بانوان طلبه به عنوان زائر به منظور اقامه نماز و بیان مسائل فقهی در برخی مکان‌ها و بین راه، اعزام گروه بین المللی تواشیح و قرآن استان کرمان در موکب‌ها و برپایی جلسه‌ها با اوقاف برای برپایی موکب‌ها را از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان عنوان کرد.

حجت الاسلام سازندگی با اشاره به موکب‌های مستقر در بم، ماهان و سیرجان، گفت: برنامه ریزی شده است تا طلبه‌هایی که به زبان اردو مسلطند به همراه خانواده هایشان که اغلب خانم‌های آن‌ها نیز طلبه هستند، برای خدمت رسانی در این موکب‌ها اعزام شوند.
او با بیان اینکه در ۲۴ کاروان، حج امسال ۲۴ روحانی و ۶ معینه حضور داشتند، گفت: ۱۵ نفر روحانی مرد نیز به عنوان معین یا روحانی دوم در خدمت کاروان‌ها بودند.

حجت الاسلام سازندگی با اشاره به طولانی بودن مدت حج امسال زائران کرمانی به شاد بودن کاروان‌ها و رسیدگی به مسائل معنوی آن‌ها از سوی روحانیون اشاره کرد و افزود: ۳ شعار خودسازی، اخوت دینی و تمدن نوین اسلامی که قبل از حج امسال درنظر گرفته شده بود، محقق شد.

او به برنامه‌های متنوع حجاج کرمان پرداخت و بیان داشت: نائب الشهید بودن زوار کرمانی یکی از این برنامه‌ها بود و ۹۷۰ زائر کاروان‌های شهرستان رفسنجان، نائب الزیاره ۹۵۰ شهید بودند و به نیابت از آن شهیدان، یک عمره بعد از حج انجام دادند.

او به برگزاری همایش برای شهدا در هتل‌ها به خصوص همایشی با حضور دو آزاده از آن ۲۳ نفر و جلسات قبل و حین سفر که در آن‌ها علاوه بر مسائل مناسک حج و احکام آن به مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، توجیه وضع کنونی و دشمن شناسی پرداخته می‌شد، اشاره کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار