نسل جدید وسایل نقلیه عمومی در هند

استفاده از هایپرلوپ، نسل بعدی وسایل نقلیه، برای اولین بار در هند + فیلم

اخیرا در گفت‌وگویی اعلام شده است که نسل اول هایپرلو‌پ، جدیدترین نوع وسایل نقلیه پرسرعت، برای نخستین بار در هند استفاده می‌شود.

استفاده از هایپرلوپ، نسل بعدی وسایل نقلیه، برای اولین بار در هند + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که ایلان ماسک برای نخستین بار از هایپرلوپ صحبت کرد، سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد این بود که کدام کشور برای اولین بار از این وسیله حمل و نقل جدید استفاده خواهد کرد. اکنون ما شفافیت بیشتری درباره این مسئله داریم، زیرا کشوری که برای اولین بار از این وسیله استفاده خواهد شد را می‌شناسیم، این کشور هند است.

هایپرلوپ چیست؟

وسیله نقلیه جدیدی هایپرلوپ نام دارد توسط Virgin Hyperloop One با حمایت سر ریچارد برانسون هدایت می‌شود. در گفتگو با Yahoo Finance، جی والدر، مدیر اجرایی شرکت، فاش شد که کار بر روی یک پروژه در هند در حال انجام است.

وی گفت: «یکی از پروژه‌های بزرگی که هم اکنون در حال کار روی آن هستیم، هند است. این پروژه ساخت مسیری از بمبئی تا پونه است که ۷.۵ مایل خواهد بود. فکر می‌کنم تا پایان سال ۲۰۲۰ این پروژه به پایان خود نزدیک شود. این مسئله بسیار جذاب است و اکنون در حال انجام است.»

در ادامه ویدئو معرفی این وسیله را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: قابلیت «Restrict»، قدم بعدی اینستاگرام برای مقابله با قلدرهای مجازی


بنا بر گزارش‌هایی که درباره این وسیله نقلیه منتشر شده است، بسیاری از شهر‌ها و کشور‌ها در سراسر جهان از جمله دبی و عربستان به سیستم هایپرلوپ ابراز علاقه کرده‌اند. با این حال، اثبات کارآیی و مفید بودن این فناوری یک روند طولانی است.

جدیدترین آزمایش در مقیاس کامل از Virgin Hyperloop One در سال ۲۰۱۷ انجام و نتایج آن به صورت عمومی منتشر شد. در آزمایش این وسیله نقلیه به سرعت ۲۴۰ مایل در ساعت (۳۸۷ کیلومتر در ساعت) رسید. البته سرعت حداکثری که خود شرکت هدف گذاری کرده است ۶۷۱ مایل در ساعت (۱۰۸۰ کیلومتر در ساعت) است.

والدر هنگام توصیف هایپرلوپ افزود: «دستگاه ما به معنای واقعی کلمه روی هوا شناور می‌شود. اما، بر خلاف سیستم‌های ماگلوف که در سراسر جهان در مکان‌های مختلف در یک محیط باز استفاده می‌شود، ما در یک محدوده داخلی، سیستم بسیار سریعتر و بسیار سازگار با محیط زیست ایجاد می‌کنیم.»

انتهای پیام/

جدیدترین نسل وسایل نقلیه در هند 

برچسب ها: فناوری ، Hyperloop
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار