وندالیسم به بهانه هواداری از تتلو!/ تتلیتی‌ها به میراث فرهنگی هم رحم نکردند

مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی از حمله هواداران سلبریتی‌ها به میراث فرهنگی گفت.

سید هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش افراد مشهور در حمایت و حفاظت از آثار تاریخی بیان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی مثل حفاظت از میراث طبیعی و محیط زیست، یک وظیفه عمومی است. مسلماً افراد مشهور و کسانی که دنبال کننده دارند، می‌توانند در حفاظت از میراث فرهنگی موثر باشند و البته به همان اندازه هم می‌توانند مخرب باشند.

او ادامه داد: موردی که در روز‌های اخیر دیده شد (حک اسم یک سلبریتی روی آثار باستانی)، دقیقاً مصداق وندالیسم و به نظر من یک جرم علیه بشریت است؛ زیرا همانگونه که مستحضر هستید حتی در جنگ‌ حمله به میراث فرهنگی را در کنوانسیون‌های متعددی محکوم کرده اند و حمله به یک میراث جهانی جرم علیه بشریت شناخته شده است.

مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تصریح کرد: امروز سلبریتی‌های زیادی داریم که در موضوع حفاظت از میراث فرهنگی پیش قدم هستند.آنها همیشه نگرانی هایشان را ابراز و مردم را به حفاظت از میراث فرهنگی تشویق می‌کنند.

گفتنی است چندی پیش یکی از خوانندگان پرحاشیه در آن سوی مرزها، از هواداران خود خواسته بود تا بر روی آثار باستانی و میراث فرهنگی کشورمان نام او را با اسپری بنویسند!

انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی ، تتلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.