پیک امید به مناسبت روز ملی کودک در کرمان

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمان گفت: با توجه به هفته ملی کودک برنامه ویژه‌ای برای مناطق محروم استان در نظر گرفته ایم.

پیک امید ویژه‌ترین برنامه بمناسبت هفته ملی کودک در کرماننجمه خاتون خداترس معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: کودکان و نوجوانان بزرگترین سرمایه‌های جامعه هستند و اگر بخواهیم شرایط را آنطور که شایسته کودکان است، داشته باشیم باید تمام مسئولین وارگان‌های متولی کودک با افزایش همکاری و هم افزایی با کسب مهارت‌های جدید دغدغه کمال یافتگی کودکان را داشته و روی پروش فکر آینده‌سازان کار کنیم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم.

اوافزود:جامعه‌ای از هر نظر دارای سلامت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی است که پرورش نسل آینده‌ساز آن به درستی انجام شده باشد و فرهنگ و فرهنگ‌سازی به ویژه در بین جوانان باید دغدغه اصلی مسوولان و متولیان کشور باشد.

خداترس با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت»، گفت: با توجه به تقارن هفته ملی کودک با اواخر ماه صفر و آغاز ماه ربیع‌الاول، در اجرای برنامه‌ها، جدای از ایجاد زمینه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان، توجه ویژه برای آموزه‌های دینی و مذهبی نیز محور قرار گیرد.

اوافزود: با توجه به این شعارکه آینده ساختنی لست در همین خصوص ما مسائل ومشکلات جامعه اعم از بحران آب، حق آموزش همگانی، رونق تولید ملی و... را به صورت غیرمستقیم به بچه‌ها ارائه می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمان، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودکان و نوجوانان، برجسته‌سازی مقطع کودکی و ویژگی‌ها، نیاز‌ها و مطالبات کودکان و همچنین ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان است.

خداترس بیان کرد: امسال با دو رویکرد برنامه‌ها در دو سطح اجرا می‌شوند، سطح اول ویژه کودکان که شامل اجرای برنامه‌های شاد ومتنوع که برای کودکان در نظر داریم وبخش دوم ویژه مربیان، معلمان، اولیای تربیتی ووالدینی است که به نحوی با کودکان در ارتباط هستند.

اوبا اشاره به برنامه ویژه‌ای که کانون در نظر دارد، گفت: برنامه‌ی ویژه کانون، برنامه مربیان سیار شهری و روستایی است که ویزه مناطق محروم وحاشیه نشین است به نام امداد رسانی پیک امید که با یک خودروی سیاربه طور سرزده، کتاب‌ها وبازی‌های فکری را به کودکان این کناطق ارائه می‌کنند.

خداترس با بیان اینکه این هفته فقط ویژه کودکان عادی نیست، افزود: ماباید توجه داشته باشیم به همه کودکان. کودکان با نیاز‌های ویزه فرصت‌هایی ایجا شد که در کنار این کودکان باشیم، کودکان مناطق محروم و حاشیه نشین، کودکان آسیب دیده‌ی اجتماعی، کودکان کاروکودکان اصلاح تربیت که برنامه ریزی شده با همت همکاران امدادفرهنگی کانون ویا برنامه پیک امید که به صورت جهادی همکاران ما در کنار این بچه هاحضور پیدا می‌کنند.

اوبا بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ ماه مهر است، بیان کرد: به منظور گرامیداشت کودکان دراین هفته در قالب بازدید، ویژه برنامه، اعزام کارشناسان، نشست، اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و... که به بیش از ۶۰ برنامه می‌رسند تدارک دیده ایم.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمان، با اشاره به بیان عناوین اختصاص داده شده درهفته ملی کودک در خصوص اجرای برنامه‌ها، افزود: امروز باعنوان کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر، با همکاری آموزش پرورش استسنایی استان یکی از برنامه‌ها اجرایی شدکه در محل مدرسه برای کودکان با نیاز‌های ویژه، به برنامه‌های شاد ومفرح پرداختیم.
خداترس با اشاره به اینکه از جمله کار‌های قابل اجرا در این هفته بخش بیمارستان‌ها است که با همکاری علم پزشکی استان برای کودکان بیمار برنامه‌هایی اختصاص داریم، گفت: فردا صبح هم برای بچه‌های کار در یکی از مدارس شهر با عنوان کودک، آموزش، سلامت، وایمنی برنامه امداد فرهنگی و اهدای کتاب داریم که با حضور مربی سیار شهری اجرای برنامه خواهیم داشت.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمان، عناوین سایر روز‌های هفته ملی کودک را این چنین اعلام کرد:۱۳ مهرماه با عنوان کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر.۱۴ مهرماه باعنوان کودک، آموزش، سلامت وایمنی.۱۵ مهرماه با عنوان کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی وگردشگری.۱۶ مهرماه با عنوان کودک، صلح، بازی ونشاط.۱۷ مهرماه باعنوان کودک، رسانه وارتباطات.۱۸ مهرماه با عنوان کودک، کتاب وفرهنگ مطالعه.۱۹ مهرماه باعنوان کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی نام گزاری شده است که پی همین عناوین اجرای برنامه‌های شاد ومتنوع خواهیم داشت.


او با قدر دانی وابراز رضایت از همکاری آموزش وپرورش استان، افزود: ادارات ونهاد‌هایی از جمله نیروی انتظامی، محیط زیست، شهرداری، آموزش وپررش استثنایی استان، آموزش وپرورش کل استان کرمان، اداره کل بهزیستی، میراث فرهنگی و... نام برد که در اجرای برنامه‌ها با کانون پررش فکری در برگزاری برنامه هاهمکاری دارند.

انتهای پیام/ح

برنامه روز جهانی کودک درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار