مدودف: آمریکا به دنبال محاصره نفتی کوباست

نخست وزیر روسیه اعلام کرد کشورش راه‌هایی را به منظور تامین منابع سوختی کوبا پیدا خواهد کرد.

مدودوف: آمریکا به دنبال محاصره نفتی علیه کوباستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، روز شنبه اعلام کرد مسکو راه‌هایی را برای کمک به کوبا در جهت تضمین منابع و فرآورده‌های نفتی این کشور پیدا خواهد کرد.

نخست وزیر روسیه که در سفری دو روزه در کوبا به سر می‌برد، گفت مسکو  برای توسعه بخش انرژی کوبا، خود را متعهد می‌داند. 

مدودف ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین گفت روسیه راه‌های دیگری را برای کمک به کوبا برای تامین سوخت خواهد یافت.

او در ادامه افزود ما درباره این موضوع به بحث پرداختیم و در خصوص برنامه‌هایی برای تامین انرژی کوبا از منابع دیگر انرژی به توافق رسیدیم. نخست وزیر روسیه هدف از تحریم‌های آمریکا را ارعاب سرمایه گذاران و نیز محاصره نفتی کوبا دانست.

در ۱۱ سپتامبر، هاوانا اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا که در اقدامی تلافی جویانه در مقابل حمایت  این کشور از دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا صورت گرفت، میزان ذخایر سوختی از جمله بنزین و گازوئیل این کشور ناکافی است. کوبا با کمبود شدید سوخت مواجه است.  مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پیش از این مدعی شده بود کشورش به علت موارد نقض حقوق بشر، تحریم‌هایی علیه کوبا اعمال می‌کند. تولید نفت کوبا در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از نیاز‌های سوختی این کشور را تامین می‌کند. بقیه نیاز سوختی کوبا از طریق ونزوئلا تامین می‌شود.

آمریکا تحریم کوبا را از سال ۱۳۳۷ شروع و ابتدا فروش سلاح به این کشور را که دیگر به کشوری انقلابی تبدیل شده بود، ممنوع کرد، در ادامه نیز تحریم‌های مالی و تجاری به این ممنوعیت‌ها اضافه شد. کوبا تاکنون بار‌ها به دلیل این تحریم‌ها به سازمان ملل شکایت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار