فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: خروج زائران از مرز‌های استان به عتبات عالیات در مقایسه با سال گذشته، ۶۰۰ برابر افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: خروج زائران به عتبات عالیات برای گردهمایی اربعین حسینی در ۵ روز اول ماه صفر از مرز‌های شلمچه و چذابه ۱۱۹ هزار و ۱۳۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: تعداد ورود زائران به کشور در این مدت زمان ۲۸ هزار و ۵۵۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵۸ درصد نیر افزایش داشته که در مجموع تردد افراد (ورود و خروج) ۱۴۷ هزار و ۶۹۲ هزار نفربوده که در مقایسه با سال قبل ۵۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار عباس زاده تصریح کرد: با استفاده از تجربیّات سال‌های گذشته نیرو‌های کافی در نظر گرفته و لایه‌های کنترل جمعیت طراحی شده و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته تا زائران بدون هیچگونه مشکلی ضمن پذیرایی در مواکب، راهی عتبات عالیات شوند.

فرمانده انتظامی خوزستان اذعان داشت: توصیه و تاکید پلیس به زائرانی که با خودروی شخصی به مرز‌ها مراجعه می‌کنند این است که ضمن رعایت مقرّرات راهنمایی و رانندگی، خودرو‌های خود را در مکان‌های معین شده پارک کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره اینکه خادم زائر حسینی بودن یک افتخار است و نیروی انتظامی به این خادم بودن افتخار می‌کند، افزود: پیام اربعین حسینی فضیلت و رحمت خداوند برای بشریت و مسلمانان است و هر چه با عظمت‌تر برگزار شود موجب پیوند ملت‌ها و دل‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/گ

افزایش تردد زائران از مرز چذابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.