رئیس آموزش و تحقیقات نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

حذف کنکور از تمامی دانشگاه‌ها تا ۵ سال آینده

زارع از اجرایی شدن طرح حذف کنکور در ورودی تمام دانشگاه‌های کشور ظرف مدت ۵ سال آینده خبر داد.

حذف کنکور از تمامی دانشگاه‌هاکریم زارع استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و رئیس آموزش و تحقیقات نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حذف کنکور گفت: ما هیچ راهی جز حذف هرچه سریع‌تر کنکور نداریم، چون یکی از آسیب‌های بزرگ اجتماعی کنکور است.

او با اشاره به موضوع حذف کنکور افزود: ما برای اینکه بتوانیم جایگاه هر فرد را برای ورود در رشته‌های تکنسین، تکنسین سوپر یورو، تکنسیسن ارشد و ... مشخص کنیم، باید حقوق آن‌ها از طرف مجلس تامین شود.

زارع با اشاره به مانع بودن آزمون سراسری برای ادمه تحصیل گفت: امام(ره) هم نیز فرمودند «کاری کنید که نیازی نباشد عزیزان ما به خارج بروند و ایران را دانشگاه کنید» که این دو به نسبت انجام شده است اما موضوع سوم در خصوص ادامه تحصیل افراد خارجی در ایران محقق نشده است.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جدید همچنان تعداد دانشجویان دکتری کم است، اما نه به دلیل کمبود ظرفیت بلکه به دلیل وجود کنکور است که دانشجویان نتوانستند در جای خود در دانشگاه‌ها حاضر شوند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر حذف کنکور انقلاب تصریح کرد: دفتر سنجش و نظارت وزارت علوم باید به دفتر نظارت علمی قوی‌تر از حالا تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه حذف کنکور موافقان بسیاری دارد ادامه داد: در حوزه پزشکی به دلیل مشکلات فراوان با حذف کنکور هم مخالفت‌هایی شده است.

زارع با اشاره به مزایا ومعایب این طرح اظهار کرد: معایب این طرح اگر حذف نشود بسیار است، ولی با حذف آنها، مزایای مهمی از جمله بازگشت آرامش به فرد و خانواده را دربردارد.

او با اشاره به مسئله خروج ارز از کشور افزود: به دلیل وجود کنکور عده‌ کثیری در حال خروج از کشور برای ادامه تحصیل هستند و علاوه بر این از بُعد فرهنگی هم دچار ضرر و زیان شده‌ایم.

رئیس آموزش و تحقیقات نمایندگان ادوار مجلس در پایان ابراز کرد: با توجه به شرایطی موجود در حوزه دانشگاهی چاره‌ای جز حذف کنکور نداریم و باید به بسیاری از دانشگاه‌ها اختیاراتی داده شود تا ظرف ۵ سال این اتفاق بزرگ یعنی حذف کنکور در تمامی دانشگاه‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۱:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با حذف کنکور موافقم چون در اکثر کشور های پیشرفته مثل امریکا کنکور ندارن به امید خدا تا پنج سال اینده که من میخوام کنکور بدم کنکور حذف کنن خدا خیرتان بده
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اخه چرا باید واسه پزشکی به غربت بریم تو خونه خودمون نمیتونیم تحصیل کنیم مگه خمینی نگفته ایران را دانشگاه کنید تا جوانان به خارج نروند دیگ بسه یه فکری کنین کنکور رو حذف کنین بزار هرکی دوس داره پزشکی بخونه ارزو به دل نمونیم
دیگع بسه این همه خوردین مافیایی کنکوراون دنیا جواب حق الناس باید بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
از مافیای کنکور اجازه شو گرفتید؟ کاش یه فکری هم برا حذف سهمیه ها می کردید
France
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کنکور بی فایده است با تست زدن ادم نابغه نمیشه با عمل و علم خلاقیت عده الکی تست میزنن قبول میشن عده ای باید به سوالهایی جواب بدم ربطی ندارد حذف شود فقط انی میره دانشگاه ازاد پولداره پس بهتره پولدارها به دانشگاه ازاد هدایت شوند فقرا به دانشگاهای دولتی الان فقرا میرن ازاد پولدارها با امکانات راحتی میرن دولتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
در رشته های پزشکی که احتمال حذف شدن وجود نداره بهتره، ظرفیت ها بالا بره تا خانواده ها مجبور نباشند برای تحصیل خارج از کشور، فشار مالی و روحی بسیار سنگین رو متحمل بشن و ارز مملکت رو خارج کنند.
بهتره مسئولین فکر اساسی بکنند و دانشجو با شهریه بیشتر جذب کنند تا فرزندان این کشور برای رشته های پزشکی مجبور به ترک کشور نشوند و ارز هم خارج نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کار بی فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگه خيلي به فكر استرس جوونا بودين سالي دو بار كنكور ميگرفتين كه فرصت جبران داشته باشن و همه زندگيشون تو يه روز و يه ساعت خلاصه نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کریم زارع استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و رئیس آموزش و تحقیقات نمایندگان ادوار مجلس ... دیگه پست شغلی نداره چه خبره یک نفر 6 تا پست اشغال کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگر هم قراره کنکور حذف بشه در رشته های حساس مثل پزشکی باید برای مدرک دادن سختگیری کرد تا افرادی که واقعاً درس خوانده اند و پزشکی را بلدند و دلشان به حال بیمار می سوزد و دغدغه درمان او را دارند موفق به اخذ مدرک شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
شاید کنکور به طریقی حذف شود اما افزایش ظرفیت دررشته پزشکی راعمرا مافیای پزشکی اجازه نمیدهند. چون کاسبی خودشون کساد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
دقیقا ایشان دنبال چیست ؟ به نظر شما آیا دانشجویی که از عهده یک امتحان از محفوظات عمیق علمی خویش نیست جایگاهی برای ادمه تحصیل در مقطع دکتری دارد؟ آیا ما دریایی با عمق یک سانت میخواهیم؟ کسانی که این مطالب را میگویند بنظر دنبال تلف کردن سرمایه انسانی و فرصت های تحصیل تجربه و علم دانشجویان هستند . یک موقع میگفتید دانشگاه ها کم است و کرسی های درس در مقطع کارشناسی گذاشتید و بعد کرسی کاشناسی ارشد و حالا دبال دکتری هستید ولی آیا همه میخواهند ارتقا مدرک علمی پیداکنند آیا پشتوانه علمی مناسبی دارند یا بروند دانشگاه و ببخشید مثل بعضی ها وقتی درس سخت میشود دنبال لابی میروند ، آقا جان کارشناسان فارغ التحصیل کم و یا بی کار حالا دنبال افزایش دکتر های بی کار و بی تجربه!
آخرین اخبار