در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ایران؛

کمالوندی: گام‌های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل ایران آماده بازگشت بوده و در غیر اینصورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.


کمالوندی: گام های بعدی در صورت عدم اقدام طرف های مقابل در راه استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  در افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ایران بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس، کیجو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران و استفان کلمنت، رییس هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین المللی سخنرانی کردند.

در ابتدای این مراسم بهروز کمالوندی با تاکید بر برنامه همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا، تمرکز بر ایمنی هسته‌ای و پروژه‌های مربوطه و برگزاری ۳ دوره سمینار سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: علیرغم تمامی معضلات و مشکلات، با هدف بهبود همکاری‌ها و تبادل اطلاعات در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به ضمیمه سوم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همکاری‌ها ادامه دارد.

او برگزاری دوره‌های حقوقی و تخصصی را نقطه عطفی دانست و ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در راستای تبادل اطلاعات حقوقی مربوطه بسیار مهم است و به ویژه در ارتباط با موضوع حل معضل خلع سلاح بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس ادامه داد: در سطح بین المللی حقوق هسته‌ای باید واجد الزاماتی به مثابه قانون اساسی جهانی باشد، به گونه‌ای که برای همه کشور‌ها حقوق و تکالیفی مشابه و بدون تبعیض قائل باشد. از جمله این موارد خلع سلاح به عنوان خواسته جهانی است که جهان را در ابهام و آینده تاریکی فروبرده است.

کمالوندی سپس افزود: شعار ما آن طوری که رهبری معظم فرموده‌اند فناوری هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر استراتژیک یکساله در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و به منظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است که در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل ایران آماده بازگشت بوده و در غیر اینصورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

دوره ۵ روزه حقوق هسته‌ای با سخنرانی‌هایی در حوزه حقوق هسته‌ای و مباحثی، چون حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته ای، چارچوب‌های ملی و بین المللی ایمنی هسته ای، کنوانسیون حفاظت فیزیکی از مواد هسته ای، تهیه پیش نویس قوانین هسته ای، کنوانسیون‌های بین المللی و اصول مسئولیت در موضوع هسته ای، چرخه سوخت هسته‌ای و اقتصادی انرژی هسته‌ای ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:کمالوندی: به شورای امنیت برویم ممکن است از برجام خارج شویم


بر اساس این گزارش، مدرسین دوره از صاحب نظران حقوق هسته‌ای در سطح آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هسته ای ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
برجام مثل استخوان در زخم است.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۰:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام علیکم ،

سوختگیری و افزایش سو سانتریفیوژها را شروع کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مردم خلاص کنید آقا !!!
یا زنگی زنگی یا رومی رومی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ازبرجام خارج شدیم تمام کشورهای غربی هم بی تفاوت شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
همانطوری که سردار رضایی فرمودند غرب بابت پیمان شکنی و بدعهدی و وقت کشی حداقل پنجاه ملیارد دلار خسارت بدهد.
حق گرفتنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
پیشرانه اتمی و تولید سوخت و تولید انرژی و صادرات سوخت را جدی بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اتم دانشی نیست که همه تحریمها را دهها سال تحمل کنیم و آنرا براحتی و دو دستی تقدیم کنیم .
غرب هیچ کاری برای ما نمی‌تواند انجام دهد .خود ساخته باید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگر چه ارتباط کامل با جهان سرعت فراگیری علم و تکنولوژی را ممکن است بالا ببرد اما استقلال کامل از جهان، ما را برای همیشه بیمه میسازد و دانش و فناوری در این سرزمین ریشه می دواند و ماندگار میشود و آیندگان بر نسل فعلی درود و رحمت خواهند فرستاد.
ایرانی آباد و آزاد و مستقل و خودکفا و بی‌نیاز آرزوی هر ایرانی است مسولان برای بزرگ کردن اقتصاد و گسترش مرزهای اقتصاد متنها تلاش بلکه جهاد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
تنها جواب دندان شکن در صورت ادامه پیمان شکنیهای غرب و سایرین میتواند خروج از ان پی تی و شتاب دادن بسیار بسیار گسترده به همه دانش‌های بلند فناورانه، باشد .والسلام
ایران را ما می‌سازیم نه دیگران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
وقتی اقتصاد را محاصره و تحریم کردند و بفکر بستن همه راهها بر ملت مظلوم ایرانند و حتی آب باریکه را هم بر ما می‌بندند چطور انتظار دارند که ما و مسولانمان بی تفاوت به برنامه های توسعه و پیشرفت کشورمان باشیم و چطور انتظار دارند که بسمت پیشرانه و انرژی سرشار اتمی نتازیم.
نتها باید دانش و دانشگاهها را توسعه داد و ظرفیت علمی را چندین برابر کرد بلکه همزمان به ساخت نیروگاهها و سوخت و همچنین برای صادرات سوخت هم برنامه داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
از فناوری هسته ای به شتاب هر چه بیشتر همه دانشها و تولید فراوان انرژی و ساخت پیشرانه و راکتور ایرانی ،کمک کنید و بهره برداری جامع و کامل داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Netherlands
علی
۱۲:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگر واقعا به اونا اعتماد دارید که وای به حال ما و اگر ندارید که پس چرا میترسید اولتیماتوم نشانه ترس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
این بار قراره منطقه را سمپاشی کنیم تا مگسهای مزاحم دشمنان اسلام را کم کنیم این اقدام از اقدامات قبلی کوبنده تر و طبق مفاد برجام خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه گامها کوچک ونمایشی وبدون هدف است باید باقدرت وگسترده گامهای هسته ای برداشته شود از الان تا انتخاب امریکا درگیر است باید به قله هسته ای برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
همه اینها قابل برگشت است
بهتره بگین که پروسه را میتوان متوقف کرد ولی انچه تولید شده اصلا قابل خارج شدن از ایران نیست و همین جا میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام:برگشت پذیری تعهدات ایران در برجام از طرف دولت یعنی با کمال تاسف تمام دستاوردهای هسته ای ناشی از کاهش تعهدات در چندین مرحله را بار دیگر به دست خود با یک اغفال،نیرنگ و سراب غرب و امریکا به آسانی برباد خواهیم داد به این صورت که اگر با تحقیقات و هزینه های مالی و انسانی فراوان به فنآوری پیشرفته و اختراع نوینی در صنعت هسته ای دست پیدا کردیم استفاده ازآنرا برخود حرام و ممنوع کنیم. براساس عقل سلیم ومنطق اگر قدری به قدرت داخلی خود و ازهمه مهمتربه قدرت لایزال الهی ایمان داشته باشیم قطعا بر خلاف این رویه باید تصمیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
لطفا یکی از دست اوردها را که برای ملت بوده را بگید .این توافق فقط برای ژنهای خوب بوده
آخرین اخبار