ساخت مجتمع بزرگ آموزشی در بندرعباس

استاندار هرمزگان از ساخت یک مجتمع بزرگ آموزشی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، همتی استاندار هرمزگان گفت: طرح ساخت مجتمع بزرگ آموزشی در بندرعباس اجرا می‌شود.

اوافزود: این مجتمع آموزشی با معماری بومی به مساحت ۲۰ هکتار توسط نوسازی مدارس با کمک بخش خصوصی ساخته می‌شود و یکی از کار‌های ماندگار در استان است.

استاندار هرمزگان گفت: راه اندازی مزارع پرورش میگو در پنج پهنه به وسعت ۲۰ هزار هکتار در هرمزگان نیز به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

فریدون همتی افزود: راه اندازی شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری در دشت بارِق در کنار سد جگین و همچنین نوسازی ۱۱ هزار هکتار از باغات شهرستان میناب نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

او افزود:برای ساخت سالن ورزشی شش هزار نفری بندرعباس در زمین در محله اسلام آباد و گلکنی بندرعباس اختصاص یافته است.

استاندار هرمزگان افزود: برای ساخت طرح دهکده ورزش‌های آبی ساحلی بندرعباس ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و مقرر شد در مدت یک هفته زمین مناسب ساخت این دهکده ورزشی تعیین و عملیات ساخت آن به سرعت آغاز شود.

فریدون همتی گفت: ساخت مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان، سالن دو و میدانی، ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب، سالن ورزشی سام و زال و ورزشگاه قشم از دیگر پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان هستند که تکمیل آن‌ها در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات ملی و حمایت‌های استانی تا دو سال آینده تکمیل شوند.


او با اشاره به آمار اشتغال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: بر اساس اعلام تامین اجتماعی از سه هزار و ۲۰۰ نفر نیروی این پالایشگاه هزارو ۴۰۰ نفر بومی هرمزگان هستند.

همتی افزود: ۸۱ درصد نیرو‌های شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس نیز متولدان این استان اند.

نماینده حوزه انتخابیه مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به نگرانی‌های موجود هرمزگانی‌ها در زمینه اشتغال گفت: یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی بیکاری جوانان است.

احمد مرادی افزود: ما نمایندگان و استاندار هرمزگان بر اساس مُسئولیت خود باید پاسخگوی نیاز مردم و جوانان هرمزگان در زمینه اشتغال باشیم.

او خواستار تحقیق و نظارت میدانی از آمار اشتغال اعلام شده از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس شد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در پایان این نشست گفت: توسعه متوازن استان و پیشرفت مناطق باید یکی از اهداف شواری برنامه ریزی هرمزگان باشد.

ناصر شریفی افزود: بندرلنگه به عنوان یکی از مهمترین شهرستان‌های بندری هرمزگان با کمترین توسعه شهری روبروست.

او گفت: بیش از ۷۰ درصد کوچه و معابر بندرلنگه هنوز خاکی هستند.

انتهای پیام/ر

ضرورت توسعه متوازن استان هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.