نیروگاه اتمی بوشهر ۲۸ درصد برق استان‌های بوشهر و فارس را تامین می‌کند

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه اکنون ۲۸ درصد برق مصرفی استان‌های بوشهر و فارس را تامین می‌کند.

نیروگاه اتمی بوشهر ۲۸ درصد برق استان‌های بوشهر و فارس را تامین می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رضا بنازاده امروز در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر اکنون تنها نیروگاه هزار مگاواتی کشور است و سالانه با تولید برق در این نیروگاه، در مصرف حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود که با محاسبه آن با قیمت روز عدد قابل توجهی است.

او افزود: نیروگاه اتمی بوشهر در کشور و حتی کشور‌های حوزه خلیج فارس نمونه مشابه ندارد و همین منحصر بودن آن مسئولیت ما را دوچندان کرده است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: هیچ گونه گاز آلاینده‌ای از این نیروگاه وارد جو نمی‌شود که کمکی بزرگ به محیط زیست است.

بنازاده عنوان کرد: این نیروگاه پس از تکمیل به دست روس‌ها اکنون به دست متخصصان و دانشمندان ایرانی اداره می‌شود.

او گفت: الزام‌های سازمان بین المللی انرژی اتمی برای بهره‌برداری از این تاسیسات بسیار سخت گیرانه است، ولی با تلاش دانشمندان و متخصصان ایرانی به ویژه سازمان انرژی اتمی، نیروگاه بوشهر در حال تولید برق است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر همچنین با اشاره به واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، افزود: با ساخت و بهره‌برداری از این واحد‌ها، دغدغه تامین انرژی در جنوب کشور برای سال‌های طولانی برطرف می‌شود.

بنازاده گفت: در حوزه پدافند غیرعامل سازمان بین المللی انرژی اتمی و انجمن بهره‌برداران نیروگاه‌های اتمی برفعالیت‌های نیروگاه نظارت دارند و با توجه به  آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی بسیار مناسبی در حوزه پدافند غیرعامل نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/ک

تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر سالانه معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.