سد‌های خوزستان ۹ مترمکعب ظرفیت خالی دارند

استاندار خوزستان گفت: سد‌های خوزستان ۹ مترمکعب ظرفیت خالی دارند و نگرانی برای بارش‌های امسال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: براساس گزارش‌ها و پیش بینی‌های اداره هواشناسی استان، بارش‌ها در آبان ماه نسبت به پارسال بیش‌تر خواهد بود، اما در مجموع میزان بارش‌ باران در پاییز امسال نرمال پیش بینی شده است.

او افزود: با توجه به حجم خالی پشت سد‌ها و سهم ۱۶ درصدی خوزستان از بارش‌های پاییزه، نگرانی وجود ندارد، ضمن اینکه براساس برآورد‌های انجام شده، ۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت دارند.

شریعتی اظهار داشت: با پیش بینی‌های انجام شده برای بارندگی‌های فصول زمستان و بهار، تهمیدات لازم را اتخاذ خواهیم کرد، بحمدالله ساخت و ساز منازل، پرداخت خسارت کشاورزان با سرعت خوبی درحال پیشروی است و با همین سرعت ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنامه‌ها به خوبی پیش برود و کشاورزان عملیات کاشت و برداشت محصولات تابستانه و پاییزه را با خیالت راحت انجام دهند.

حال تالاب شادگان خوب است

نماینده عالی دولت در استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت تالاب شادگان گفت: درحال حاضر این تالاب وضعیت خوبی دارد و پر آب است و میزان آب این تالاب در زمین‌های بایر نسبت به پارسال مناسب‌تر شده است.

غلامرضا شریعتی به وضعیت تالاب هورالعظیم اشاره و بیان کرد: وضعیت این تالاب هم مناسب بوده، میزان آب در تالاب هورالعظیم بالا است و شرایط مناسبی دارند.

به گفته این مقام مسئول، سایر تالاب‌های خوزستان هم شرایط مطلوبی دارند و مشکلی متوجه آن‌ها نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.