اعتراض مسکو به بازجویی قانونگذار روس از سوی اف‌بی‌آی

وزارت خارجه روسیه بازجویی از قانونگذار این کشور توسط پلیس فدرال آمریکا را به شدت محکوم کرد.

اعتراض روسیه به بازجویی از قانونگذار روس از سوی اف بی آیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اقدام اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا برای بازجویی از یکی از اعضای پارلمان این کشور را به شدت محکوم کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه این حادثه نشان دهنده یک اقدام خصمانه دیگر واشنگتن علیه مسکو است که با هدف تشدید تنش‌ها در روابط دو جانبه صورت می‌گیرد.

روز شنبه نیز رئیس پارلمان روسیه با انتقاد از رفتار سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در قبال اینگا یوماشیوا، نماینده این کشور این رفتار‌ها را تحریکات خیره سرانه دانست.

این مقام قانونگذار روس گفت: این اقدام آمریکا را باید نمونه دیگری از نقض تعهدات بین المللی از سوی این کشور دانست. اینگا یوماسیوا دعوتنامه‌ای را برای حضور در نشست بین المللی فورت راس دریافت کرد و سفارت آمریکا در روسیه ویزای او را صادر کرد. این رفتار سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را تنها می‌توان به عنوان تحریکات خیره سرانه ارزیابی کرد.

پیشتر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد این قانونگذار روس که راهی شرکت در یک نشست بین المللی بود به محض ورود به فرودگاه نیویورک بازداشت شد و به مدت یک ساعت توسط یک افسر اف بی آی مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به او پیشنهاد شد ادامه صحبت‌ها در یک کافه و در یک فضای غیر رسمی دنبال شود.

سفارت روسیه در آمریکا با ارسال یادداشتی اعتراضی به وزارت خارجه آمریکا خواستار توضیح درباره این مسئله شد.

فورت راس، یک نشست مستقل است که از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرده و هر دو سال برگزار می‌شود. فورت راس نام قلعه‌ای است که در سال‌های ۱۸۱۲ تا ۱۸۴۲ محل زندگی اتباع روسیه در آمریکای شمالی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار