در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نمایشگاه‌ها محلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه خواهد بود

مدیر عامل شركت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران گفت: هدف نهایی نمایشگاه بین‌المللی، تبدیل شدن به پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و صنعت است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی محلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه خواهد بودبهمن حسین‌ زاده مدیر عامل شركت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  افتتاح گمرک اختصاصی نمایشگاه‌های بین‌المللی، اظهار کرد: افتتاح گمرک اختصاصی نمایشگاه بین‌المللی کار بزرگی بود که توانستیم در زمان تحریم‌های کشور نقش بسیار موثری در ایجاد فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه و حضور شرکت‌های خارجی یا شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در سایر کشورها داشته باشیم.

او  ادامه داد: با افتتاح این طرح، متقاضیان ترخیص کالا در نمایشگاه‌های بین‌المللی دیگر نیازی به درگیری در گمرکات کشور ندارند و از این طریق مشارکت شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های کشور بهبود پیدا می‌کند.

حسین‌زاده تصریح کرد: در این شرایط کالاهای آنها با سرعت بیشتری ترخیص شده و نیازی به درگیری با بروکراسی گمرکی کشور ندارند و همین موضوع باعث کاهش نارضایتی، کنترل سردرگم شدن کالا و بهبود کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها دارد.

سرپرست شركت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران هدف برگزاری نمایشگاه‌ها را واردات فناوری دانست و گفت: ما به دنبال انتقال دانش از طریق نمایشگاه‌ها هستیم و هر شرکت صادرات محوری که مزیت رقابتی لازم را داشته باشد، می‌تواند به واسطه نمایشگاه کالاهای خود را از کشور خارج کرده و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا کند.

او تأکید کرد: هدف ارتقاء کیفیت نمایشگاه‌ها و درنتیجه توسعه صادرات غیرنفتی و فناوری در داخل کشور است.

حسین‌زاده بیان کرد: از طریق هیئت‌های تجاری و اتاق‌های بازرگانی مشارکت و تبادل، نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه صادرات غیرنفتی بهبود پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: سهم ایران در بازار بزرگ زائران اربعین/ باز نشدن مرز‌ها موکب داران را با مشکل مواجه خواهد کرد


سرپرست شركت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران اظهار کرد: هدف نهایی نمایشگاه بین‌المللی، تبدیل شدن به پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و صنعت است؛ در چند مدت اخیر نمایشگاه بین‌المللی فضای مناسبی برای به نمایش درآمدن اختراعات در دل صنعت و فعالان صنعتی به وجود آورده است تا دانشگاه‌ها بتوانند آخرین دستاوردهای خود را در حضور افراد متقاضی ارائه کرده و به دست صنعت‌گران برساند.

او گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی قصد دارد تا به عنوان متولی ارتباط بین صنعت و دانشگاه محل مناسبی برای ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و صنعت‌گران باشد؛ تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده است تا به این ارتباط کمک کرده و یکی از عوامل کارآفرینی در کشور باشد.

حسین زاده تصریح کرد: بیش از 70 درصد از 90 نمایشگاهی که برای سال 98 در نظر گرفته شده بود اجرایی شده و تعداد کمی از آنها تا پایان سال باقی‌مانده است؛ تقویم برگزاری نمایشگاه‌ها سال گذشته بسته شده و هیچ اشکالی در برگزاری این نمایشگاه‌ها به وجود نیامده است.
انتهای پیام/

راه‌اندازی گمرک اختصاصی نمایشگاه‌های بین‌المللی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار