مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بارندگی در مهرماه نرمال و آبان‌ماه فراتر از نرمال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی در مهرماه نرمال و آبان‌ماه فراتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. بارندگی از نیمه آذرماه کمتر می‌شود و در دی‌ماه نیز کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

او افزود: بارندگی در زمستان کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است که اگر بارندگی‌ها در پاییز خوب باشد و در پشت سد‌ها ذخیره خوبی داشته باشیم، مشکل خاصی نخواهیم داشت میزان بارندگی در آبان تا نیمه آذر بسیار خوب پیش‌بینی شد.

سبزه‌زاری اظهار داشت: اگر قرار است در دسامبر بارندگی‌ها کمتر از نرمال باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، اما در صورتی که بارندگی در آبان‌ماه خوب باشد، مشکل احساس نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: میزان بارش دسامبر پارسال تنها ۴۶ میلی‌متر و کمتر از نرمال بود، اما در نوامبر بارندگی‌ها ۱۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به میانگین درازمدت ۱۳۰ میلی‌متر افزایش یافته بود در بهمن ماه میانگین بارندگی کمتر از نرمال بود، اما شاهد سیل بودیم.  

وقوع سیلاب به بارندگی های قبل نیز بستگی دارد

این مقام مسئول گفت: وقوع سیل به بارندگی‌های ماه‌های قبل نیز بستگی دارد و نمی‌توانیم عنوان کنیم که خشکسالی داریم و بارندگی‌ها کمتر می‌شود.

او  ادامه داد: در همه دنیا بهترین حالت پیش‌بینی فصلی بین یک تا ۲  ماه است و پیش‌بینی فصلی بیش از این مدت خطای زیاد دارد و در حال حاضر تا ۲۷ آبان ماه بارندگی ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر در شمال استان پیش‌بینی شده و بارندگی در استان‌های بالادست نیز در این مدت به همین میزان است.

سبزه زاری بیان داشت: در حال حاضر مدل میان‌مدت، ۲بارش برای نشان می‌دهد که اولی در ۲۷ مهرماه تا ششم آبان‌ماه خواهد بود و مجموع بارندگی آن در شمال ستان ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر و دومین بارش در ۱۶ آبان‌ماه است که در مجموع حدود ۶۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.