نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: دومین جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما آبان در بوشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، قاسم قائدی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی خرما در بوشهر گفت: دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و انجمن ملی خرما و با حضور مسئولان ملی و استان‌های خرماخیز و همچنین نمایندگانی از مدیران استان‌های پرمصرف خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره از بخش‌های مختلفی از جمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تور‌های گردشگری تشکیل شده و می‌تواند برای فعالان حوزه نخل و خرما و علاقه‌مندان مفید باشد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه یکی از توانمندی‌های استان بوشهر تولید و صادرات خرمای ارگانیک است، ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط موظفند تعامل، همراهی و همکاری لازم با دبیرخانه اجرایی برگزاری جشنواره داشته باشند.

قائدی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه یادشده برای معرفی خرما و محصولات جانبی آن به عنوان یکی از توانمندی‌های تولیدی- صادراتی استان بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه‌ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره، کمیته‌های چهارگانه علمی، اجرایی- پشتیبانی، بازاریابی-سرمایهگذاری و تبلیغاتی- نمایشگاهی تعریف شده است.

او ادامه داد: کمیته‌های چهارگانه باید به سرعت تشکیل شود و فعالیت‌های مربوط را آغاز کنند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد باشیم، زیرا که خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت داشته و با فرهنگ مردم بومی استان عجین است و رونق کسب و کار‌های مربوط به خرما علاوه بر آثار اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان دارد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: بر اساس تأکیدات استاندار مبنی بر معرفی و بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب این جشنواره را با حساسیت رصد می‌کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.