رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین مطرح کرد؛

استقرار ۴ بیمارستان برای مقابله با حوادث بیوتروریسم در مرزها

کولیوند گفت: ۴ بیمارستان برای مبارزه با حوادث بیوتروریسم در مرز‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تدارک دیده‌ایم.

استقرار ۴ بیمارستان برای مقابله با حوادث بیوتروریسم در مرزها/ بالگرد‌های اورژانس در مرز‌های شرقی و غربی مستقر هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته که اربعین پایان یافت، جلسانی برگزار کردیم و نقاط ضعف و قوت را احصا کردیم و دستگاه‌های همکار در جلسات ما حضور داشتند.

او ادامه داد: ما از مرز‌های شرقی کار را شروع کردیم و در تمام محور‌های مواصلاتی خدمات فوریت‌های به فواصل معین به زائران داده می‌شود و مسیر‌ها را پوشش می‌دهیم.

کولیوند با اشاره به عبور زائران کشور‌های همسایه از ایران اظهار کرد: میزبان مهمانانی از کشور‌های هماسیه هستیم و خدمات فوریت‌های پزشکی به ایران زائران ارائه می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین بیان کرد: ۱۷ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی اموزش دیده در ایام راهپیمایی ایران در خاک ایران و عراق به مردم خدمت رسانی می‌کنند، همچنین کارشناسان بهداشت و نیرو‌های مدیریت بیماری‌ها بر رعایت بهداشت در موکب ها، طبخ غذا و توزیع آب و موادغدایی نظارت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: انتقال اورژانسی زائران مصدوم یا بیمار تا درب منزل برای نخستین بار/خدمت رسانی ۷ اتوبوس آمبولانس ایرانی در کشور عراق


او افزود: چهار بیمارستان برای مبارزه با حوادث بیوتروریسم و ۸ بیمارستان صحرایی در مرز‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تدارک دیده‌ایم، گروه‌های بهداشتی در تمام مرز‌های زمینی و هوایی رفت و آمد دارند و از زائران مراقبت می‌کنند. بالگرد‌های اورژانس در مرز‌های شرقی و غربی مستقر هستند و توان و ظرفیت بیمارستان‌های نزدیک را افزایش دادیم.

کولیوند گفت: توصیه اکید وزیر بهداشت این بوده است که همه توانتان را برای خدمت رسانی به زائران در نظر بگیریم وآن‌ها را ویژه ببینید، ما مدیون شهدا و امام شهدایی هستیم که راه را برای ما باز کرده‌اند و ارواح طیبه آن‌ها دعاگوی خدمت رسانان به زائران اباعبدلله است. از همه دست اندرکاران بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به زائران اربعین قدردانی می‌کنم.

پوشش تمام محورهای مواصلاتی راهپیمایی اربعین

کولیوند در حاشیه مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما همه خدمات مورد نیاز زائران را در مرز‌های منتهی به کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران آماده کردیم البته اقدامات لازم در مرز‌های شرقی را هم انجام داده بودیم و خدمات پیش بیمارستانی، بیمارستانی پیشگیری و کنترل بیمار‌های غیر واگیر و مراقبت‌های بهداشتی از زائران مورد توجه قرار دارد.

کولیوند بیان کرد: در تمام محور‌های مواصلاتی به مرز‌های شمالی، شرقی، غربی و در داخل عراق تمام خدمات مورد نیاز زائران حسینی را پوشش می‌دهیم.

در عراق دارو و تجهیزات پزشکی کافی تدارک دیده ایم

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: در عراق دارو و تجهیزات پزشکی به میزان مورد نیاز برای زائران در نظر گرفته شده است و اکیپ‌های درمانی در قالب درمانگاه‌های سیار و ثابت در داخل عراق برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده‌اند.

او اظهار کرد: امسال این امکان را فراهم کرده‌ایم تا در صورتی که زائری نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشد امکانات فراهم است تا اورژانس هوایی یا زمینی او را تا درب منزل همراهی کند.

کولیوند با اشاره به مشارکت ارگان‌های مختلف و نهاد‌های مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعینی اظهار کرد: هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، ستاد فرمان اجرایی امام، نیرو‌های مسلح و خیریه‌ها در داخل عراق مستقر شده‌اند تا به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اظهار کرد: ۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در مرز‌ها برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده‌اند و این تعداد آمبولانس علاوه بر آمبولانس‌هایی است که در داخل کشور به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

نظارت های بهداشتی بر موکب های ایرانی و عراقی

او بیان کرد: توزیع و طبخ مواد غذایی تحت نظارت نیرو‌های بهداشتی قرار دارد همچنین تعدادی متخصص به بیمارستان‌های عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام کرده‌ایم.

کولیوند یادآور کرد: تا کنون کشور عراق همکاری خوبی با ما داشته است و تیم‌های بهداشتی در مرز‌های زمینی و هوایی بر سلامت زائران نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

اعزام ۱۷ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی برای پوشش راهپیمایی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار