وزیر بهداشت مطرح کرد:

انتقال اورژانسی زائران مصدوم یا بیمار تا درب منزل برای نخستین بار/خدمت رسانی ۷ اتوبوس آمبولانس ایرانی در کشور عراق

نمکی، گفت: امسال برای نخستین بار زائران مصدوم و بیماری که نیاز به خدمات اورژانسی تا درب منزل داشته باشند با آمبولانس به منزل منتقل می‌کنیم.
انتقال اورژانسی زائران مصدوم یا بیمار تا درب منزل برای نخستین بار/خدمت رسانی ۷ اتوبوس آمبولانس ایرانی در کشور عراق
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت ودرمان اربعین حسینی که در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امکانات مجهزی فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم به زائران در داخل و خارج مرز‌ها خدمت رسانی کنیم.
 
او با اشاره به امکانات لجستیکی کاروان بهداشت و درمان اربعین اظهار کرد: ۱ هزار و ۱۰۰ آمبولانس، ۱۷ هزار نیروی اورژانس و ۴ بیمارستان مجهز بر مرز‌ها خدمات بهداشتی درمانی به زائران حسینی ارائه می‌کند.
 
نمکی با اشاره به عبور زائران کشورهای همسایه از ایران به سمت عراق بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم ۹۰ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی از ایران به سمت عراق رهسپار شوند و به همین دلیل در مرز میرجاوه نیز امکانات را برای خدمت رسانی به زوار تاسیس کرده‌ایم.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در هر مرز ۳ بالگرد اورژانس برای انتقال زائران اربعین حسینی مستقر کرده‌ایم همچنین ۳۰ اتوبوس آمبولانس در کاروان بهداشت ودرمان اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد ۷ اتوبوس آمبولانس در عراق مستقر خواهند شد.
بیشتر بخوانید: نحوه خدمت‌رسانی موکب‌های دانشگاه آزاد در مسیر پیاده روی اربعین
او گفت: هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی برای راهپیمایی اربعین حسینی یک آمبولانس مستقر می‌کنیم و هرچه به مرز‌ها نزدیک می‌شویم تعداد آمبولانس افزایش پیدا می‌کند.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشارکت سایر نهاد‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: نیرو‌های مسلح، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر با ما همکاری می‌کنند تا بتوانیم به صورت هماهنگ تا آخرین دقایق بازگشست زائرین اربعین به مردم خدمت رسانی کنیم.
 
نمکی بیان کرد: امسال برای نخستین بار این شرایط را فراهم کرده‌ایم تا اگر زائری نیاز داشت تا او را درب منزل با آمبولانس هدایت کنیم تا زائری که دچار بیماری یا مصدومیت است رنجی نبیند.
 
او با اشاره به تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا از نظر دارو و تجهیزات پزشکی هیچ مشکلی نداریم.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۳ هزار اکیپ بهداشت محیط بر موکب‌ها نظارت می‌کنند گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت بهداشت عراق امضا کرده‌ایم تیم‌های بهداشتی به صورت مشترک بر موکب‌ها نظارت می‌کنند.
 
نمکی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد تا رعایت بهداشت فردی را در نظر بگیرند تا کمترین عارضه را از نظر شیوع بیماری‌ها داشته باشیم.
 
او یادآوری کرد: در تمام بیمارستان‌ها مرزی امکانات آزمایشگاهی و تصویر برداری برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

خدمت رسانی ۱۷ هزار نیروی اورژانس به زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.