موفقیت ایران در تشخیص و درمان سرطان پستان

کشور ما پیشرفت‌های زیاد علمی و درمانی در حوزه سرطان پستان داشته و خوشبختانه امروزه در مرز‌های دانش حرکت می‌کنیم .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان با اشاره به موفقیت‌های ایران در تشخیص و درمان سرطان پستان، گفت: ۸۰ درصد جراحی‌های سرطان پستان با حفظ بافت عضو انجام می‌شود.

موفقیت ایران در تشخیص و درمان سرطان پستان//////صادقی

آسیه الفت بخش، در آستانه برگزاری دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان از یکم تا سوم آبان ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت: محور‌های مختلف با تخصص‌های متفاوت از جمله اپیدمیولوژی، رادیولوژی، جراحی و بازسازی، انکولوژی و رادیوتراپی، ژنتیک، ایمونوتراپی- سلول درمانی، انفورماتیک و مهندسی پزشکی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهمانانی از کشور اتریش، ایتالیا و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و دو مهمان برجسته از کشور‌های اردن و استرالیا نیز به صورت آنلاین سخنرانی‌هایی برای حضار دارند. همچنین بیش از ۳۸۰ مقاله از پژوهشگران کشور و نیز از کشور‌های همسایه به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پس از داوری در قالب سخنرانی یا پوستر برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

الفت بخشدر ادامه با اشاره به اینکه همه تکنیک‌های تشخیصی و نمونه‌برداری همچنین تصویربرداری‌های مداخله‌ای در ایران از جمله پژوهشکده معتمد انجام می‌گیرد گفت: نمونه برداری تحت گاید سونوگرافی و ماموگرافی و یا قرار دادن مارکر برای پیدا کردن تومور پس از شیمی درمانی و لوکالیزاسیون تحت گاید ماموگرافی و سونوگرافی از جمله مواردی است که خوشبختانه در کشور ما با کیفیت خوبی در مراکز پیشرفته در حال انجام است.

الفت بخش خاطرنشان کرد: کشور ما پیشرفت‌های زیاد علمی و درمانی در حوزه سرطان پستان داشته و خوشبختانه امروزه در مرز‌های دانش حرکت می‌کنیم و در مقایسه با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های همسایه سطح دانش پزشکان ما و امکانات موجود در سطح خیلی خوب بوده و حتی در این زمینه برابر با کشور‌های اروپایی است.

وی در زمینه دستاورد‌های علمی گفت: بسیاری از دارو‌های مورد نیاز بیماران سرطان پستان در داخل کشور تولید شده و بعضی از آن‌ها مراحل کارآزمایی‌های بالینی را برای ورود به بازار دارویی می‌گذرانند.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی سرطان پستان به عنوان مثال به داروی دیفرلین اشاره کرد و گفت: این دارو که مهار کننده فعالیت تخمدان است در درمان مبتلایان به سرطان پستان قبل از یائسگی استفاده می‌شود و در کشور ما تولید این دارو انجام گرفته و در پژوهشکده معتمد مراحل کارآزمایی بالینی در مقایسه با نمونه خارجی را طی می‌کند.

الفت بخش در زمینه تکنیک‌های جراحی نیز اظهار داشت: جدیدترین تکنیک‌های جراحی درمان سرطان پستان در ایران انجام می‌گیرد به طوری که درمراکز پیشرفته حدود ۸۰ درصد جراحی‌ها، حفظ بافت پستان همزمان با جراحی پلاستیک، اصطلاحا جراحی انکوپلاستی برای بیمار صورت می‌گیرد تا کمترین آسیب به بافت سینه انجام شود و فرد با ظاهر نامناسب و مشکلات روحی ناشی از آن مواجه نشود. در موارد عدم امکان حفظ پستان نیز بازسازی همزمان یا دیررس برای بیمار انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در مورد غدد لنفاوی زیر بغل نیز بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان انجام می‌شود تا کمترین آسیب به بافت زیر بغل بیمار را شاهد باشیم و از ورم لنفاوی پیشگیری کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.