ذخیره مناسب گندم در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با همکاری انجمن صنفی کارخانجات آرد و شرکت حمل و نقل، ذخیره استراتژیک گندم در استان به بیش از ۳ ماه رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد جعفری مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از آنجایی که با توجه به شرایط خاص گندم در کشور در امسال واردات گندم از استان گلستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تامین گندم مورد نیاز استان از سایر استان‌ها با روند مناسبی در حال انجام می‌باشد تا دغدغه‌ای نسبت به تامین نان مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد.

او با اشاره به فعالیت ۱۹ کارخانه آرد سازی در مازندران افزود: در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۵ هزار تن گندم در استان آسیاب شد در حالی که امروز در راستای افزایش تولید و بهره گیری بیشتر از ظرفیت آسیابانی نزدیک به ۳۷ هزار تن گندم در استان آسیاب شده است.
جعفری گفت: بخشی از این آرد برای تامین نان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: در خصوص آرد سایر مصارف (صنف و صنعت) ۱۰۰ درصد آرد یارانه‌ای در مازندران تولید می‌شود.

او به اشتغال در این حوزه اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانجات آردسازی استان و هزاران نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حوزه صنعت مرتبط به آرد مشغول به فعالیت هستند.

جعفری افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید و همچنین برنامه‌ها و سیاست‌های کارگشایانه استاندار مازندران در حمایت از تولید و پویایی آن تلاش شده است با تامین و حفظ موجودی گندم در استان کارخانجات آرد بتوانند تولید خود را با حفظ کیفیت پایدار داشته باشند.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به جوسازی‌های برخی از سودجویان تحت عنوان مدعیان کیفیت آرد و نان استان که در چند مدت گذشته سعی در ایجاد هیاهوی کاذب بودند، گفت: این افراد سود جویانی هستتند که ما اجازه ورود این افراد را به این عرصه نخواهیم داد افرادی که در گذشته هم به دنبال واردات آرد از استان‌های دیگربا اخذ سود هنگفت بودند.

انتهای پیام/ س

ذخیره ۳ ماهه استراتژیک گندم در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار