مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان:

رعایت الزامات پدافند غیر عامل در پیاده روی اربعین ضروری است

ایرج کارخایی گفت: رعایت الزامات پدافند غیر عامل در پیاده روی اربعین برای مقابله با تهدید زیستی از سوی زائران ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: رعایت نکات بهداشتی و امنیتی برای مقابله با تهدید‌های احتمالی در مباحث پدافند غیرعامل مورد تاکید است و در آستانه اربعین حسینی تمامی رویکرد‌ها برای اعزام امن‌تر زائران به کربلا باید مورد تاکید قرار گیرد.

او افزود: ارزیابی و نظارت بر موکب‌هایی که مسئولیت اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارند در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ابراز داشت: در ماه‌های گذشته نشست‌های مختلفی در ارتباط با اهمیت پدافندغیرعامل و مقابله با تهدید‌های زیستی در استان سمنان برگزار شد که مصوبه‌های این نشست‌ها در گام اجرایی قرار گرفت.

کارخایی بیان داشت: بررسی کیفیت آب آشامیدنی برای مقابله با هرگونه تهدید زیستی در اربعین حسینی به صورت شفاف و دقیق ارزیابی شود و تمام احتمال‌ها باتوجه به حضور میلیونی زائران در آیین معنوی باید لحاظ شود.

او اظهار داشت: نباید از کینه‌توزی‌های دشمنان غفلت کرد و باید با اتخاذ راهبرد‌های امنیتی در بخش‌های مختلف سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

تهدید‌های حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدید‌های فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و ساز‌ها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهاد‌های نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام / م

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند

برچسب ها: اربعین ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار