احساس امنیت اجتماعی لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تامین امنیت اجتماعی، نخستین گام در جهت رشد اقتصادی و توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو است و نیروی انتظامی در حفظ و برقراری نظم و امنیت در جامعه، نقش بسیار مهم و ارزنده دارد.

احساس امنیت اجتماعی لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه همزمان با هفته نیروی انتظامی در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان ماکو افزود: هرگونه فعالیت اقتصادی در منطقه، علاوه بر وجود سرمایه و نیرو‌های متخصص به امنیت نیز نیاز دارد و سرمایه گذاران سرمایه خود را در مناطقی که امنیت وجود دارد هزینه می‌کنند.

او جانبرکفان نیروی انتظامی را سربازانی قانع و بی توقع یاد کرد و افزود: نقش شما سبزپوشان غیور در توسعه منطقه آزاد ماکو با تامین امنیت جامعه برکسی پوشیده نیست و مردم قدرشناس این فداکاری‌های شما هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، بی کاری را معضل اصلی منطقه دانست و گفت: تامین معیشت و بالا بردن سطح اقتصادی مردم در کاهش جرایم بسیار تاثیر دارد چرا که بی کاری از عوامل مهم وقوع جرایم و بزهکاری‌های اجتماعی است.

عبدالرحیمی پلیس را ولایتمدار، با بصیرت و حافظ امنیت مردم در عرصه‌های اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: برخورد قاطع، سلامت نقس در عمل و رعایت حقوق شهروندی باید محور فعالیت‌ها و اقدامات پلیس باشد.

او با اشاره به اینکه برخورد پلیس گمرک با مسافران و گردشگران خارجی باید شایسته و همراه با حسن خلق و تکریم باشد ادامه داد: نخستین کسی که یک اتباع خارجی در بدو ورود به کشور با آن برخورد می‌کند پلیس گذرنامه در گمرک است و آخرین نفر نیز که در خروج از کشور با او دیدار می‌شود باز هم پلیس است لذا نقش پلیس در رضایتمندی و معرفی فرهنگ بالای مردم ایران به گردشگران خارجی حائز اهمیت است.

تردد روزانه ۱۲۰۰ کامیون از مرز بازرگان

محمدرضا عبدالرحیمی از تردد روزانه هزار تا ۱۲۰۰ کامیون در روز از منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: تامین امنیت و کنترل قاچاق با وجود تردد این تعداد از کامیون‌ها کار نیرو‌های انتظامی را حساس‌تر می‌کند و خوشبختانه کنترل خوبی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهروندان با مشاهده برخورد پلیس با بی ‏قانونی و ناهنجاری‏‌های عمومی، به این ادراک و اطمینان دست می‏یابند که این دستگاه‌ها حامی و پشتیبان حقوق مردم هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.