مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

جرایم مالیاتی مشروط به پرداخت بدهی‌ها تا ۳۰ مهر بخشوده می‌شوند

مدیر کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: درصورتیکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، بدهی‌مالیاتی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند، ۱۰۰ درصد جرائم قابل بخشش آن‌ها بخشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی  در جلسه رسیدگی به مشکلات پیله وران و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولین شهرستانی برگزارشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تولیدکنندگان در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، در صورت داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزاد، از پرداخت مالیات ارزش افزوده و عملکرد معاف می‌شوند.

او افزود: البته این معافیت مشروط بر انجام تکالیف مانند سایر مشاغل کشور است. یعنی تولید کنندگان موظف به رعایت قوانینی هستند، اما مالیاتی نمی‌پردازند.

کوماسی با اشاره به واگذاری مجوز واردات از سوی پیله وران به اشخاص دیگر افزود: اگر تدبیری برای این اقدام نشود موجب افزایش بدهی خواهد شد، در واقع باید تدابیری اندیشیده شود که صاحبان اصلی کالا مالیات کامل بپردازند تا پیله وران مشکل مالیاتی نداشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: بخشش بدهی تولید کنندگان از سال‌های قبل با اعمال تصمیمات سران سه قوه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: چنانچه بدهکاران مالیاتی تا ۳۰ مهرماه نسبت به پرداخت اصل عوارض اقدام کنند، ۱۰۰درصد از جرایم آن‌ها به طور کامل بخشوده خواهد شد.

او  تصریح کرد: اشخاصی که از کارت بازرگانی دیگران استفاده کرده اند، با پرداخت مالیات و بخشش جریمه، مشکلات مربوط به حوزه صاحبان کارت بازرگانی مرتفع خواهد شد در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی صاحبان اصلی درآمد شناسایی و وادار به اجرای قانون و تمکین خواهد شد و خاطیان مجرم شناخته می‌شوند.

جلسه رسیدگی به مشکلات پیله وران و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی، مدیر کل گمرک بازرگان، فرمانداران شوط و چالدران، مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از پیله وران و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان منطقه آزاد ماکو شامگاه روز جمعه برگزار شد.
 
انتهای پیام/م

 

بخشودگی جرائم مالیاتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.