معاون استاندار آذربایجان غربی گفت:طرح جامع مالیاتی؛ زمینه ساز عدالت مالیاتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی از روند اجرای طرح جامع مالیاتی این استان بازدید می‌کرد، گفت: این طرح زمینه تبعیض‌های احتمالی مالیاتی را از بین می‌برد.

وی بر ضرورت تسریع در اجرای طرح جامع مالیاتی تأکید کرد و گفت: این طرح به تحول سیستم مالیاتی منجر شده و تبعیض‌های احتمالی موجود را رفع می‌کند.

وی مالیات را کلیدی‌ترین تکیه گاه توسعه در کشور‌ها برشمرد و افزود: اگر وصول مالیات مبتنی بر اسناد و مدارک قوی و مستدل باشد، مالیات واقعی اخذ شده و موجب رضایت مودی نیز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز با اعلام اینکه سهم آذربایجان غربی برای وصول مالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش دارد، افزود: در بودجه ۹۸ پیش بینی شده درآمد‌های مالیاتی استان به ۱۲۶۰ میلیارد تومان برسد.

حسن کوماسی گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، درصدد شناسایی مودیان جدید، فرار‌های مالیاتی و منابع درآمدی جدید هستیم و واحد‌های صنعتی و تولیدی و بازاریان زیر فشار مالیاتی قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در رسیدگی به پرونده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در راستای تعامل و خوداظهاری با بیش از ۶۷ درصد از مودیان مشاغل در اظهارنامه عملکرد ۹۷ توافق حاصل شده و به زودی نسبت به صدور برگ قطعی و ابلاغ منطبق با توافق اقدام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

بازدید معاون استاندار آذربایجان غربی از روند اجرای طرح جامع مالیاتی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.