حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران:

کمبود ۱۰۸ هزار معلم در مدارس کشور/ حل مشکل در روز‌های آینده

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۸ معلم در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید، گفت: با تدابیر اتخاذ شده در روز‌های آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محسن حاجی میرزایی عصر دوشنبه در حاشیه نشست روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان که در بندر انزلی برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمار در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش کمبود ۱۰۸ هزار معلم دارد.

وی به اقدامات انجام شده در راستای حل این کمبود اشاره کرد و افزود: با اعمال راهکار‌های قانونی و اتخاذ تدابیر لازم همانند بکارگیری نیرو‌های رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیرو‌های واجد شرایط این کمبود جبران شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طی روز‌های آینده کمبود نیرو در برخی مدارس حل خواهد شد، گفت: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

حاجی میرزایی با اشار به اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا نیاز‌های وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده و در حال حاضر نیز کار گروهی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیرو‌های جدید، این نیاز برطرف شود.

انتهای پیام/پ

نشست روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
احسنت
چه تدبیری...
دوسه روزآینده مشکل به این بزرگی رو حل میکنین؟
باریکلا-البته تورو به قران با ماستمالی کردن و آوردن نیروهایی که تجربه کافی ندارند قضیه ماستمالی نشه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سرباز معلم جذب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلمان حق التدریس باید استخدام کرد