قسد: آمریکا از پشت به ما خنجر زد

سخنگوی نیرو‌های دموکراتیک سوریه در الحسکه تصمیم آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی از شمال سوریه را به منزله خیانت به این نیروها توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کینو جبرائیل»، سخنگوی نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در الحسکه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث با تاکید بر غافلگیرکننده بودن اعلام کاخ سفید مبنی بر عقب‌نشینی از شمال سوریه، افزود آمریکا از پشت به این نیروها خنجر شد.

او گفت: «نیرو‌های دموکراتیک سوریه صد درصد در حال آمده شدن هستند، همه تهدید‌ها علیه منطقه را جدی می‌گیرند و برای مقابله با هر نوع تجاوزگری، به ویژه قضیه تجاوزگری ترکیه و عملیات نظامی به مناطق ما، همه اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهند. نیرو‌های نظامی ما در مناطق مختلف برای دفاع از این مناطق و مردم موجود در این مناطق آمادگی دارند.»

این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره وجود معامله میان ترکیه و آمریکا، گفت: «بدون تردید، طی روز‌های گذشته و تاکنون در این باره با نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی موجود در سوریه، در ارتباط بودیم. اظهارات کاخ سفید مبنی بر عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی موجود در منطقه مرزی، برای ما غافلگیرکننده بود. آمریکا تضمین کننده برنامه‌ها و سازوکار امنیتی مناطق مرزی بود و به شکل کاملا جدی بر پایندی کامل نیرو‌های دموکراتیک سوریه به بند‌های این توافق، نظارت می‌کرد. بر این اساس، اظهارات برخی مسئولان آمریکایی طی دو سه روز گذشته، با اجرای عملیات نظامی از جانب ترکیه علیه مناطق سوریه، تناسب نداشت.»

جبرائیل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا تجهیزات نظامی به نیرو‌های سوریه دمکراتیک ارسال کرده است، گفت: «درباره رسیدن تجیهیزات نظامی، اطلاعاتی ندارم. این بدان معنا نیست که تجهیزاتی به دست نیرو‌های دموکراتیک سوریه نرسیده است. ائتلاف بین‌المللی به شکل منظم از نیرو‌های دموکراتیک سوریه حمایت می‌کرد تا اقدامات خود و برنامه‌های مشترک را اجرایی کند؛ همان طور که همچنان برنامه‌های نظامی و امنیتی برای مبارزه با فساد و مبارزه با هسته‌های خفته داعش ادامه دارد. برخی برنامه‌های مشترک نظامی وجود دارد؛ به ویژه قضیه آموزش نظامی و .. از دیگر برنامه هاست. موضوع تجیهزات نظامی هم بخشی از این برنامه هاست.»

او: افزود «می‌توان گفت که آمریکا از پشت به ما خنجر زد. همان طور که گفتم آمریکا تضمین کرده بود که به ترکیه اجازه ندهد عملیات نظامی علیه منطقه انجام دهد. نیرو‌های دموکراتیک سوریه به طور کامل به توافق سازوکار امنیتی منطقه مرزی پایبند بودند و آمریکا تضمین کننده این توافق بود. اما ما به طور کامل به وظایف خود در قبال منطقه و ساکنان آن عمل خواهیم کرد و برای دفاع از آن‌ها به طور کامل تلاش خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار