گراهام: تصمیم ترامپ درباره سوریه کوته‌بینانه و فاجعه‌بار است

سناتور هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم او برای خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه را غیرمسئولانه و آغازگر فاجعه‌ دانست.

گراهام: تصمیم ترامپ درباره سوریه کوته بینانه و فاجعه‌بار استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، سناتور لیندسی گراهام، نماینده ایالت کارولینای جنوبی کمتر از یک ساعت پس از اعلام تصمیم جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه آن را مورد انتقاد قرار داد.

گراهام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در جریان جزئیات آن نیستم و قرار است با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این باره تماس بگیرم.

او با «کوته بینانه» خواندن تصمیم ترامپ، از دولت او برای این اقدام انتقاد کرد.

سناتور هم‌حزبی ترامپ همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز تصمیم آمریکا برای خروج نیرو‌های خود از شمالی سوریه را اقدامی غیرمسئولانه در برابر متحدان کرد خود دانست.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت: این تصمیم شتابزده از سوی رئیس جمهور تمامی دستارود‌های ما را از بین برده، منطقه را وارد هرج و مرج دیگری می‌کند، باعث سوق دادن کرد‌ها به سمت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ایران و تیره کردن روابط میان واشنگتن و آنکارا خواهد شد.

گراهام افزود: آن‌هایی که تصور می‌کنند داعش شکست خورده است به زودی حقیقت ماجرا را خواهید دید. اگر آن‌ها پا به درون سوریه بگذارند، من هر کاری را که بتوانم برای تحریم ارتش ترکیه و اقتصاد آن‌ها انجام خواهم داد.

او یادآور شد اگر این گزارش‌های رسانه‌ای حقیقت داشته باشد، فاجعه‌ای در حال وقوع است. اگر این طرح رو به جلو پیش رود قطعا منجر به صدور قطعنامه‌ای در سنا در خصوص عقب نشینی از این تصمیم خواهد شد.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هی گراهام: تو واقعاً سناتوری؟.......پیشنهاد میکنیم کمی فقط کمی از تاریخ خونبار 200ساله آمریکا را ورق بزن و بخوان یا اینکه فقی تیتروار مرور کن به نتیجه خواهی رسید که هر کجای کره زمین که آمریکائی جماعت پایش را گذاشته جز جنگ و کشتار وغارت و محاصره مادران و کودکان بیگناه اتفاق نیفتاده همین ایالات متحده کنونی شما همه سرزمینهائی بود که با تصاحب به زور و غصب آن توسط کشتارهای بیرحمانه سرخپوستان بومی و سیاهپوستان قاره پهناور آمریکا تشکیل شد آن هم فقط وفقط با کشتار و قتل و غارت کمی تاریخ 200 ساله آمریکا و جنایاتی را که مرتکب شده اید بخوان این برایت بسیار خوب و مفید است تا دیگر اراجیف سخیف اظهار نکنی........
آخرین اخبار