رییس سازمان دامپزشکی کشور خبرداد؛

تولید۹۷ درصد واکسن های دامی در کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالیانه در حوزه دامی ۳۰۰ میلیون دوز واکسن علیه ۲۰ نوع بیماری در داخل کشور مصرف می شود که در تولید ۹۷ درصد این واکسن ها خود کفا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رفیعی پور ، رییس سازمان دامپزشکی کشور در آیین افتتاح  آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در جنوب کرمان، گفت: ایران جز ۱۸۴ کشور دنیا است که با انجام اقدام‌های پیشگیرانه به دنبال مقابله با تهدید‌های زیستی است و یکی از این اقدام‌های پیشگیرانه واکسینه کردن دام است.

او افزود: ما در کشور سالیانه بیش از ۸ میلیارد دوز واکسن برای طیور در قالب ۲۸ نوع واکسن و در حوزه دامی ۳۰۰ میلیون دوز دامی علیه ۲۰ نوع بیماری  مصرف داریم که ۹۷ درصد واکسن دامی خود کفا هستیم و در نوع واکسن طیور ۷۰ درصد واردات انجام می شود.

رفیعی پور از فعالیت ۴ واحد تولید واکسن بخش خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صدد هستیم میزان تولید واکسن در حوزه طیور را در داخل کشور افزایش دهیم.

 علی احمدی مدیر کل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: این آزمایشگاه با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع زیر بنا و اعتبار ۷ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

علی احمدی افزود: در این آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی ۳ کارشناس علوم آزمایشگاهی و ۴ نفر دامپزشک مشغول فعالیت هستند که در زمینه تشخیص بیماری‌ها و کنترل بهداشتی مواد غذایی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

افتتاح آزمایشگاه تشخیص تخصصی دامپزشکی جنوب  کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار