شهردار تهران مطرح کرد؛

هفته تهران فرصت مناسب شناخت گذشته و ترسیم آینده

حناچی گفت: باید با شناخت ظرفیت‌های پایتخت در کنار ارج نهادن به آن آینده تهران را ترسیم کرد.

بهفته تهران فرصت مناسب شناخت گذشته و ترسیم آیندهه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز تهران در سخنرانی گفت: کاخ گلستان اثری است که جزء آثار ثبت جهانی تهران است.

شهردار تهران افزود: آقا محمد قاجار در همین مکان تاجگذاری کرد و تهران را به عنوان پایتخت اعلام کرد و ما در این مکان در حصار صفوی جمع شدیم و محلات، چون عودلاجان و بازار و سنگلج در این محدوده واقع شده است.

حناچی گفت: اولین خیابان تهران لاله زار است و در کنار آن عمارت شمس العماره وجود دارد که بسیاری از عکس‌های پایتخت از بالای آن گرفته شده است و ما در این مکان که عکاسی‌ها از بالای آن انجام شده ارزش‌های فرهنگی را گرامی می‌داریم و در جای جای این محدوده می‌توانیم تاریخ تهران را جستجو کنیم که میدان ارگ و تکیه دولت نیز بخشی از آن است.

او تاکید کرد: در محوطه میدان ارگ و کاخ‌گلستان توپی بود که مردم به آن دخیل می‌بستند و آن توپ نیز جزء بخشی از هویت پایتخت است.

شهردار تهران افزود: با شناخت خانه پدری می‌توان تعلق مکانی ایجاد کرد و ما به مکان‌هایی سفر می‌کنیم و در فضا‌هایی قرار می‌گیریم که تعلقی در ما ایجاد می‌کند و این نشان می‌دهد که روی روان مردم در این زمینه کار شده است.

حناچی گفت: پادشاهان برای آنکه دلشان خنک شود اسکلت شاهان قبل را درکنار عمارت کاخ گلستان دفن کردند تا هر روز از روی آن گذر کنند و دلشان خنک شود که بعد‌ها با احترام آن را دفن کردند.

او تاکید کرد: عکاسخانه کاخ گلستان یکی از غنی‌ترین مجموعه‌ها است که آثار بسیار با ارزشی دارد.

شهردار تهران افزود: ما بازار تهران را داریم که قلب اقتصاد ایران است و گردش مالی ان نشان می‌دهد که هنوز قلب اقتصاد کشور در بازار تهران است.

حناچی گفت: بازار تهران واجد ارزش‌هایی است که در جای جای ان رد تهران و سابقه ان را می‌توان دید و از همه مهمتر ارزش‌های اجتماعی بازار تهران است که مشابهی ندارد، زیرا ارزش اجتماعی را باید در عمل دید.

او تاکید کرد: بازاریان شبکه‌ای داشتند که اجازه نمی‌داد کاسبان زمین بخورند و همه کمک می‌کردند و این نشان می‌دهد که پول هویت بازار تهران نبوده است و این شبکه اجتماعی اجازه زمین خوردن افراد معتبر را نمی‌داد.

شهردار تهران افزود: هفته تهران فرصت شناخت گذشته و ترسیم آینده‌ای روشن را برای پایتخت داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار