مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی

خدمت رسانی خادمان کانون‌های مساجد خراسان شمالی به زائران اربعین حسینی

اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در قالب موکب‌های خدمت رسانی، پذیرای زائران پیاده حرم امام حسین (علیه السلام) در نجف و کربلای معلی می‌شوند.

خدمت رسانی خادمان کانون‌های مساجد خراسان شمالی به زائران اربعین حسینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،هاشم شیرازیان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این ستاد استانی مدنظر ویژه اربعین حسینی گفت: مشارکت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری استان در برپایی موکب‌های خدمات رسانی به زائران پیاده حرم اباعبدالله و نیز برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی از اهم برنامه‌های این ستاد می‌توان نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این باره توضیح داد: چهار موکب شامل «اصحاب خراسانی»، «قمر بنی هاشم»، «شهدای باب الرضا (علیه السلام)» و موکب «حضرت فاطمه (سلام الله علیها)» از تعداد ۷ موکب استانی خراسان شمالی با همیاری فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان رونق گرفته که در شهر‌های کربلا و نجف با تجهیز ملزومات لازم به عاشقان حسینی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

شیرازیان افزود: موکب شهدای باب الرضا (ع) با محوریت فعالان کانون فرهنگی هنری انتظار شهر بجنورد هم برای اولین بار در شهر نجف پس از اربعین با پذیرایی از زائران و خدام امام حسین (ع) به مدت پنج روز خدمت رسانی خواهد کرد.

وی اجرای طرح ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه در مصلی‌های استان و نیز اجرای طرح تلاوت نور در مساجد به نیت شهدای کربلا، برگزاری یادواره شهدا به همت کانون‌های روستایی استان و نیز آغاز اجرای طرح آموزشی فرهنگی پیوند مسجد، مدرسه، منزل (سه میم) را از دیگر برنامه‌های مدنظر ویژه اربعین حسینی در خراسان شمالی نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب خراسان شمالی و نیز کارگاه‌های آموزشی طرح نویسی ایده‌های نو و خلاقانه کتابخوانی در روستا‌ها و مناطق محروم و همچنین اطلاع رسانی فراخوان مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» در استان را از دیگر برنامه‌های این ایام نام برد.

شیرازیان در خاتمه اضافه کرد: نشست هم اندیشی رابطان خواهر کانون‌های مساجد شهرستان‌های گرمه و جاجرم و مانه و سملقان با موضوع سبک زندگی اسلامی با تأسی از آموزه‌های اخلاقی بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های نامبرده نیز در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

خدمت رسانی خادمان کانون‌های مساجد خراسان شمالی به زائران اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین 98 ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.