از سرگیری دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد هیئتی از این کشور در روز‌های آتی برای دور جدید مذاکرات تجاری با آمریکا راهی واشنگتن خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد لیو هه معاون، نخست وزیر و مذاکره‌کننده ارشد تجاری این کشور، ۱۰ و ۱۱ اکتبر در راس هیئتی برای دور جدید مذاکرات تجاری با آمریکا راهی واشنگتن خواهد شد.

این وزارت‌خانه با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد لیو هه در این سفر با رابرت لایتزر نماینده تجاری و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، دیدار خواهد کرد.

این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که جنگ تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان در ماه اخیر با اعمال تعرفه‌های گمرکی بیشتر از سوی واشنگتن و پکن تشدید شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که افزایش تعرفه گمرکی بر ۲۵۰ میلیارد دلار واردات محصولات چینی از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد را به ۱۵ اکتبر موکول کرد، روز دوشنبه در مورد دور جدید مذاکرات در واشنگتن ابراز خوش‌بینی کرد.

با این حال ترامپ اعلام کرد یک توافق کلی را به یک توافق جزئی ترجیح می‌دهد و به این ترتیب نشان داد که پیشرفت قابل توجه به سرعت حاصل نخواهد شد.

واشنگتن روز دوشنبه از تحریم علیه ادارات و شرکت‌های چینی خبر داد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

 
برچسب ها: چین ، آمری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار