۲۸ سازمان چینی به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند

آمریکا ۲۸ سازمان چینی را درحالی که ترامپ مدعی شده واشنگتن خواستار توافق کامل تجاری با چین است، به دلیل نقض حقوق اقلیت اویغور به لیست سیاه خود اضافه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا ۲۸ سازمان چینی را به دلیل نقض حقوق اقلیت اویغور به لیست سیاه خود اضافه کرد.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده است: «ما توافق کامل تجاری با چین را می‌خواهیم؛ هر توافقنامه تجاری که با چین امضا می‌کنیم باید منصفانه و عادلانه باشد.»

وی هشدار داد اگر اتفاق ناخوشایندی در هنگ کنگ رخ دهد این اتفاق بر روند مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا اثر گذار خواهد بود.

مقامات چین پیش‌تر به طور تلویحی گفته اند از دست‌یابی به یک توافق تجاری گسترده با آمریکا به صورتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور مایل است اکراه دارند.

ترامپ قبلا هم با فاجعه بار خواندن وضع اقتصادی چین مدعی شده بود: «چین بسیار خواهان آن است که با ما به توافق برسد.»

ترامپ گفت: «چین به شدت تحت فشار قرار دارد؛ تعرفه‌ها به چین به شدت ضربه وارد کرده است. ۳ میلیون فرصت شغلی در چین از دست رفته است.»

ترامپ مدعی شده: «زنجیره تامین در چین در وضع فاجعه بار قرار دارد. شرکت‌های فعال در چین به کشور‌های دیگر از جمله آمریکا می‌روند.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «چین در حال حاضر در وضع فاجعه کامل قرار دارد.»

جنگ تجاری آمریکا و چین طی ماه‌های گذشته بالا گرفته و اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار