سودجویان زمین تور پهن می‌کنند، حواستان را جمع کنید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند بر توجه خریداران و فروشندگان به کاربری بودن زمین‌های حاشیه شهر تاکید کرد.

فخیم زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،با اشاره به اینکه برای توسعه موزون شهر‌ها حفظ اراضی لازم است گفت: با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی و باغات، هر گونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌های جامع و هادی امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: به دلیل مراجعات مکرر شهروندان به شهرداری در خصوص وضعیت اراضی حاشیه شهر مانند قطعات ۴۰۸ متری ارتش یا اراضی سروش گستر این اراضی در قالب آگهی‌های فروش در فضای مجازی قرار گرفته است.

فخیم زاده ادامه داد: ورود به محدوده خدماتی و افزایش محدوده کاربری شهر پس از مطالعات جوانب مختلف مانند مباحث زمین شناسی، توپوگرافی، نیاز آتی خدماتی شهر و ... صورت می‌گیرو و قوانین مختلف مانند قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و باغی در طرح جامع شهری بررسی می‌گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: شهروندان از هر گونه خرید و فروش اراضی مشاع زراعی و باغی در حاشیه شهر با انگیزه ورود به محدوده خدماتی یا تغییر کاربری یا امکان ساخت در آینده به صورت تفکیکی خودداری نمایند.

او اظهار کرد: هرگونه تفکیک و قطعه بندی بدون مجوز در اراضی سروش گستر ممنوع بوده و مورد تأیید شهرداری بیرجند نیست.
فخیم زاده عنوان کرد: مردم قبل از هرگونه معامله و خرید زمین، حتما از قرارداشتن زمین در داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل نمایند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند تاکید نمود: شهروندان باید نسبت به کاربری زمین‌های مورد خرید و فروش دقت کنند و از معامله هرگونه زمین فاقد کاربری در داخل و خارج محدوده شهر خودداری نمایند.

او تصریح کرد:مردم می‌بایست قبل از خرید زمین، با مراجعه به مناطق دوگانه شهرداری و استعلام نسبت به وضعیت داخل محدوده بودن، کاربری و همچنین شبکه معابر مطلع شوند.

انتهای پیام/ ی

ممنوعیت هرگونه تفکیک و قطعه بندی بدون مجوز در اراضی سروش گستر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.