سازمان ملل، کره شمالی را از برخی تحریم‌ها معاف کرد

سازمان ملل به منظور ارسال تجهیزات به کره شمالی برای بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال میان تیم‌های دو کره، به این کشور معافیت از برخی تحریم‌ها را اعطا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یکی از مقامات وزارت وحدت کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد سازمان ملل متحد به منظور ارسال تجهیزات به کره شمالی برای بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال میان تیم‌های دو کره معافیت از تحریم را برای کره شمالی در نظر گرفت.

قرار است دیدار بین تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و کره شمالی هفته آینده در پیونگ‌یانگ برگزار شود.

این مقام کره جنوبی به خبرنگاران گفت ما دریافتیم معافیت از تحریم‌های سازمان ملل متحد که برای این بازی و سفر فوتبالیست‌ها به کره شمالی ضروریست، هفته گذشته طبق رویه‌های معمول حل و فصل شد.

این مقام جزئیات بیشتری در این زمینه مانند نوع تحریم‌هایی که مشمول این معافیت شدند، اعلام نکرد.

پیونگ‌یانگ ۱۵ اکتبر (آبان) میزبان بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ میان تیم‌های فوتبال کره جنوبی و کره شمالی خواهد بود. تجهیزات و ابزار ورزشی که در رده محصولات لوکس طبقه‌بندی می‌شوند هدف تحریم‌های سازمان ملل متحد است.

این مقام وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی به درخواست کره جنوبی برای رایزنی در مورد اعزام گروهی از حامیان فوتبال این کشور به پیونگ‌یانگ برای شرکت در این بازی پاسخی نداده است. هریک از اتباع کره جنوبی که تصمیم دارند به کره شمالی سفر کنند در ابتدا باید از پیونگ‌یانگ دعوت نامه دریافت کنند و دولت سئول هم باید این سفر را تایید کند.

لی سانگ مین، سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد به نظر می‌رسد اعزام هواداران تیم فوتبال کره جنوبی به کره شمالی دشوار است.

ناظران امیدوارند این بازی در پیونگ‌یانگ فرصتی برای پویایی ارتباطات میان دو کره باشد. این در حالیست که از چند ماه پیش و در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، تبادلات میان دو کره متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار