مدیر حج و زیارت استان سمنان:

زائران اربعین تصویر کارت ملی و گذرنامه را در اختیار دیگران نگذارند

خلیل دلپاک گفت: به منظور جلوگیری ار سوء استفاده افراد سودجو زائران محترم از انتشار تصاویر مدارک هویتی خود پرهیز نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: افراد سودجو با پرداخت وجه به زائران یا به بهانه‌های مختلف تصویر کارت ملی و یا گذرنامه را طلب می‌کنند که در این گونه موارد احتمال کلاهبرداری و سوء استفاده از شماره ملی و شماره گذرنامه وجود دارد.

دلپاک بیان کرد: زائران قبل از اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی در کلاس‌های آموزشی که در موکب و مساجد شهر‌ها و روستا‌ها برگزار می‌شود شرکت کنند و به مسایل ایمنی، امنیتی و آموزشی در این آیین معنوی توجه ویژه داشته باشند.

او افزود: بعضی از دشمنان اسلام و مذاهب اسلامی شاید در آیین اربعین حسینی به دنبال تفرقه‌انگیزی باشند که زائران باید نسبت به این موضوع‌ها هوشیار باشند.

مدیرحج و زیارت استان سمنان ادامه داد: اگر در موکب‌هایی که مباحث ایران و عراق و شیعه و سنی با محوریت کینه‌توزانه در جریان است زائران از خوردن و آشامیدن و اسکان در این مکان‌ها خودداری کنند.

دلپاک گفت: براساس آخرین آمار امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از استان سمنان با نام‌نویسی در سامانه سماح در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند. با رعایت نکات آموزشی و امنیتی، ایین اربعین حسینی در سال جاری پرشورتر از سال‌های آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

۲۱ دفتر حج و زیارت فعال  در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.