کسری بودجه آمریکا به بالاترین رقم ظرف ۷ سال گذشته رسید

دفتر بودجه کنگره اعلام کرد کسری بودجه فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۸۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۲ است.

کسری بودجه آمریکا به بالاترین رقم ظرف ۷ سال گذشته رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، کسری بودجه فدرال آمریکا ۹۸۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که بالاترین رقم ظرف هفت سال اخیر است و پیش‌بینی می‌شود از یک تریلیون دلار فراتر رود.

هیل در گزارشی نوشت: دفتر بودجه کنگره روز دوشنبه اعلام کرد، کسری بودجه فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۸۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که ۴.۷ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) و بالاترین رقم از سال ۲۰۱۲ است.

اختلاف بین هزینه‌ها و درآمد فدرال فقط چهار بار از یک تریلیون دلار فراتر رفته است و آن در دوران پس از بحران مالی جهانی بود.

این کسری بودجه که از سال ۲۰۱۵ هر سال افزایش داشته است، ۲۰۵ میلیارد دلار بیش از کسری سال ۲۰۱۸ است که افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

دفتر بودجه کنگره هشدار داده است این روند بدهی کشور قابل دوام نیست. سطوح بالاتر بدهی موجب افزایش هزینه‌های استقراض می‌شود و مبارزه با رکود اقتصادی را برای دولت سخت‌تر می‌کند و سهم هزینه‌هایی را که در آینده باید صرف پرداخت بهره بدهی‌ها شود، افزایش می‌دهد.

 از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهور آمریکا رسید، حزب جمهوری‌خواه یک بسته عظیم کاهش مالیاتی را تصویب کرد که میزان درآمد را کاهش داده است.

اما ناظران مسائل بودجه خاطرنشان می‌کنند علل اصلی این کسر بودجه ناشی از برنامه‌هایی از قبیل خدمات درمانی است که خود بخود میزان صرف هزینه‌ها را بالا می‌برند.

برخی صاحب‌نظران با هشدار درباره این وضع -که رو به وخامت می‌رود- خواستار پاسخگویی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در این‌باره شده‌اند.

جدیدترین ارقام وزارت خزانه داری آمریکا در سال مالی کنونی که ۳۰ سپتامبر پایان یافت، اواخر این ماه منتشر خواهد شد و ممکن است شامل اخبار بدتری باشد.

در برآورد‌های قبلی وزارت خزانه‌داری پیش‌بینی شده بود کسری بودجه در این سال مالی از یک تریلیون دلار فراتر رود. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار