رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر خبرداد؛

تخصیص ۵۷ میلیارد ریال برای ۴ طرح آبخیزداری مهدی‌شهر

عبدوس گفت: این اعتبارات در چهار حوزه آبخیزداری آسوران و جاشلوبار، هیکو، چاشم و گل رودبار مهدی‌شهر هزینه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر گفت:  سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری مهدی‌شهر هزینه شد که  این پروژه‌ها در دو حوزه آبخیزداری این شهرستان انجام و تاکنون ۵۰ درصد آن عملیاتی شده است.

عبدوس ضمن بیان اینکه هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری حفظ خاک، جلوگیری از هدر رفت آب، ایجاد پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی است، ابراز داشت: پروژه کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیز آسوران-جاشلوبار شامل چهار مورد عملیات سنگ و ملات، بذرپاشی، جایگزینی سوخت برای چهار خانوار، ۲۰ هکتار نهال‌کاری غیر مثمر (مشارکتی)، دو کیلومتر کمربند حفاظتی و ... است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: در حوزه آبخیز هیکو نیز پروژه کنترل و پخش سیلاب شامل عملیات سنگ و ملات، عملیات بیولوژیک ۱۰۰ هکتار کپه کاری و ۱۰۰ هکتار عملیات حفاظت و قرق، چهار هزار و ۴۵۲ هکتار کاداستر اراضی ملی، یک مورد مستندسازی و ۹ هزار و ۸۷۳ هکتار گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بیان کرد: در حوزه آبخیز چاشم نیز عملیات سنگ و ملات، ۱۰۰ هکتار بذرپاشی ۵۰ هکتار کپه کاری و ۱۵۰ هکتار حفاظت و قرق، جایگزینی سوخت برای دو خانوار و طرح کاداستر اراضی ملی صورت گرفته است که این اقدامات اصولی و زیربنایی برای مدیریت جامع منابع حوزه‌های آبخیز بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب‌وخاک، حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی ضروری خواهد بود.

انتهای پیام / ج

جلوگیری از هدر رفت آب با اجرای طرح‌های آبخیزداری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.