نقص فنی دستگاه تعویض‌خون، علت مرگ مادر باردار ارومیه ای نیست/ علت مرگ؛ ابتلا به بیماری خطرناک و تاخیر در مراجعه به مرکز درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان علت مرگ مادر باردار ارومیه‌ای را ابتلا به بیماری خطرناک و تاخیر در مراجعه مرکز درمان عنوان کرد.

نقص فنی دستگاه تعویض‌خون علت مرگ مادر باردار ارومیه نیست/ علت مرگ؛ ابتلا به بیماری خطرناک و تاخیر در مراجعه مرکز درمانابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: این بیمار ٢۳ ساله هفته گذشته در هفته بیست و سوم بارداری با نشانه‌هایی از بیماری لیز شدن پلاکت‌ها موسوم به تی تی پی و با تاخیر به بیمارستان شهید مطهری ارومیه مراجعه کرد و بلافاصله اقدامات درمانی جهت بیمار آغاز شد.

او گفت: لیز شدن پلاکت‌ها یک بیماری بسیار خطر ناکی است و براساس اعلام متخصصان  با مرگ و میر بالایی همراه است و هر چقدر مراجعه بیمار دیرتر باشد؛ احتمال مرگ و میر نیز بالاتر است.
 
حسنی اضافه کرد: در رسانه‌ها عنوان شده است که علت مرگ این بیمار نقص فنی دستگاه «تعویض‌خون» یا دستگاه پلاسمافرزیس است، اما درمان این بیماری مثل یک عمل جراحی نیست که با استفاده از این دستگاه بیمار نجات پیدا کند بلکه این بیماری یک بیماری داخلی است که ممکن است هفته‌ها هم درمان آن به طول کشید.
او تاکید کرد: اقدام درمانی با دستگاه پلاسمافرزیس اینگونه نیست که مثلا اگر دو ساعت دیرتر انجام گیرد، بیمار فوت می‌کند و اگر دو ساعت زودتر انجام شود، حتما بیمار نجات می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد پس از انتقال بیمار به بیمارستان بلافاصله اقدامات درمانی آغاز شد، اما با توجه به شرایط بحرانی و مراجعه دیر هنگام بیمار به این مرکز درمانی و نیاز به دریافت برخی خدمات تکمیلی و انجام پلاسما فرزیس پس از هماهنگی با بیمارستان امام رضا (ع)تبریز، او به این بیمارستان انتقال یافت علی رغم تمامی تدابیر درمانی اتخاذ شده انجام پلاسمافرزیس در بیمارستان امام رضا تبریز مقدور نشد و بیمار در آن بیمارستان فوت می‌کند.
 
انتهای پیام/م
 

علت مرگ مادر باردار ارومیه ای مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.