سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا خبرداد؛

آموزش موضوعات سایبری به بیش ۱۵۰ هزار دانش آموز در کشور

سرهنگ رجبی گفت: آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های ذی ربط باید استفاده از فضای مجازی را به دانش آموزان و خانواده‌ها آموزش دهند.

سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کودکان امروز با کودکان دیروز ما تفاوت‌های بسیاری دارن، اکنون در معرض آسیب دیدن در پیرامون محیط فضای مجازی هستند و از این رو باید فرهنگی سازی حوزه پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در سنین کودکی به کودکان ما آموزش داده شود تا جامعه پویا و سالمی برای آینده داشته باشیم.

او گفت: باید ابزار‌های کنترل والدین در خانواده‌های ایرانی مرسوم شود و بر نحوه فعالیت فرزندان در فضای مجازی نظارت شود.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای امن و قابل اتکایی برای کودکان نیست، گفت: باید سطح سواد و فرهنگ استفاده از فضای مجازی توسط پلیس فتا، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های ذی ربط به دانش آموزان و خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی افزود: عمده مدارس تمایل دارند تا در بحث آموزش مسائل حوزه سایبری به دانش آموزان شرکت کنند، لذا از وزارت آموزش و پرورش تقاضا داریم تا بستر این آموزش را در مدارس فراهم کنند.


بیشتر بخوانید: برگزاری نمایش فرهنگی آموزشی در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری/ بیشترین ضعف در فضای مجازی موضوعات فرهنگی است


سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: طی دوسال گذشته با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، پروژه بزرگی تحت عنوان پروژه صیانت از خانواده‌ها و کودکان اجرا شد و بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در سطح مدارس آموزش داده شدند.

گفتنی است؛ در ششمین روز از هفته ناجا، مراسمی با حضور دانش آموزان در ستاد پلیس فتا ناجا با عنوان پویش نگو و نپرس در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

فضای مجازی محیط امن و قابل اتکایی برای کودکان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار