لزوم توجه به امر کیفی بخشی در مدارس

مدیرآموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: توجه به ۴ رکن اصلی کیفیت بخشی به مدارس؛ فعالیت مدرسه، دانش آموز، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات فضای آموزشی باعث ارتقاء آموزش و پرورش می‌شود.

علی شریفی مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امسال با شعار کیفیت بخشی و ارتقاء کیفیت و ۶ اولویت آموزش و پرورش شامل؛ ارتقاء کیفیت جایگاه ارکان مدرسه (مدیر، معلم و تمامی کارکنان) در تصمیم گیری، ارتقاء آموزش آموزه‌های دینی و انقلابی، ارتقاء آموزش حرفه‌ای کارکنان، ارتقاء آموزش اموراداری و مالی، ارتقاء خدمت رسانی به کارکنان، دانش آموزان و ارباب رجوع و ارتقاء نظارت و ارزیابی سازنده برعملکرد مدارس و حوزه ستادی فعالیت را  آغاز می‌کنیم.

او افزود: مفاهیم کیفیت بخشی و ارتقاء کیفیت از صنعت و تجارت وارد حوزه تربیت شده و در آموزش و پرورش محصول ما دانش آموز است که مسلتزم برنامه ریزی و تعیین راهبرد‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها جهت کیفیت بخشی و در نتیجه اثربخشی در ماحصل کار است.

شریفی بیان داشت: در صنعت کیفیت بخشی طبق یک قاعده مشخص است، اما در آموزش و پرورش قاعده و روش مشخصی برای کیفیت بخشی به روش‌های تدریس وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب ورفع مشکلات نیاز به برنامه ریزی کاربردی، منسجم، حمایت و همکاری مدیران در تصمیم گیری و تصمیم سازی داریم.

این مقام مسئول گفت: توجه به فضای فیزیکی، روابط انسانی مطلوب بین کارکنان، دانش آموزان و اولیاء، ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه، کیفیت بخشی به شورای معلمان، توجه به جلسات انجمن اولیاءمربیان و اهمیت دادن به شورای دانش آموزی و آموزه‌های دینی و اخلاقی در کیفیت بخشی و ارتقاء موثر است.

 انتهای پیام/م

توسعه کیفی مدارس خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار