فرماندار سروستان:

سروستان می‌تواند محل استقرار سرریز صنایع مرکز فارس باشد

فرماندار شهرستان سروستان گفت: این منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود و همجواری با شیراز، می‌تواند محل مناسبی برای استقرار سرریز صنایع مرکز فارس باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن پورزارعی فرماندار سروستان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سروستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس برگزار شد، گفت: همجواری با مرکز استان، در کنار مشکلات، فرصت‌هایی را هم ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه می‌توان سروستان را به عنوان سرریز سرمایه گذاری و صنعت مرکز استان فارس مطرح کرد و مورد توجه قرارداد، وجود ۲ شهرک صنعتی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: در شهرک اول ۱۰ واحد و در شهرک دوم ۹ واحد صنعتی فعال است.

فرماندار شهرستان سروستان با اذعان به این موضوع که تعداد واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک‌ها با توجه به ظرفیت‌های سروستان بسیار اندک است، گفت: جلسات متعددی برای تامین و تکمیل زیرساخت‌های هر دو شهرک تشکیل شده، موضوع گازرسانی به شهرک صنعتی شماره دو پیگیری شده تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

پورزارعی ادامه داد: درخصوص موضوع آب این شهرک نیز باید جلسه‌ای با حضور نماینده باغداران، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی برگزار شده و با بررسی تعیین میزان آب لازم برای صنعت و کشاورزی، این میزان آب از پساب تصفیه خانه با قیمت مصوب وزارت نیرو تامین شود.

او با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک شماره یک سروستان، تاکید کرد: مشکلات تک تک صنعتگران را بررسی و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم در ابتدای کار نیز برای حل مشکل پنج واحد تولیدی و صنعتی جلسه‌ای با حضور مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد.

پورزارعی افزود: ما در شهرستان ۷۵۰ کارگاه داریم که هر کدام باید حداقل یک نفر را به کار بگیرند این موضوع را حتما در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سروستان با تاکید بر افزایش تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان، خاطرنشان کرد: نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان به اداره ارتقا پیدا کند تا فضای اشتغال و گردش کار در شهرستان بهتر فراهم شود.

فرماندار سروستان در این جلسه همچنین خواستار تخصیص سهمیه بیشتربه بیمه کارگران، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در سروستان و همچنین احداث مجموعه کارگری شهرستان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان سروستان در بخش خدمات ضعیف هستیم لزوم بررسی دقیق دلایل این امر را متذکر شد.

سهراب مختاری گفت: از سال ۸۴ تا ۹۳ بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در شهرستان سروستان پرداخت شده است، علت اینکه خروجی لازم از این تسهیلات را شاهد نیستیم، باید بررسی شود.

مختاری همچنین با تاکید بر اینکه متقاضیان اشتغال به مراکز کاریابی مراجعه کنند، افزود: در شهرستان سروستان از طرح کارورزی و مهارت آموزی استقبال نشده که این طرح نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/م

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سروستان

برچسب ها: اشتغال ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.