معاون حوزه‌های علمیه کشور:

یزید زمان، ترامپ است

معاون اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: باید یزید زمان را بشناسیم و اکنون یزید زمان، ترامپ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، پنجمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور محسن پاک آیین معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، مرضیه هاشمی مستندساز و خبرنگار آمریکایی شبکه پرس تی وی، سعید حقانی معاون بین الملل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایرات و عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل، خالد القدومی نماینده حماس در ایران و سیده صدیقه حجازی عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شواری عالی انقلاب فرهنگی و معاون امور زنان سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استان بوشهر در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر برگزار شد.

معاون اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه در این نشست گفت: باید یزید زمان را بشناسیم اکنون یزید زمان ترامپ است.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی افزود: جنایت‌های آمریکا چند برابر جنایت‌هایی است که یزید انجام داده است.

او ادامه داد: اسرائیل جنایتکار اصلی است که جنایت‌های خود را با حمایت آمریکا انجام می‌دهد اما ادعای حقوق بشری دارند.

معاون اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بیان کرد: آمریکا اولین کشوری است که بمب اتم روی سر مردم ریخت حالا داشتن انرژی هسته‌ای را برای دیگر کشورما منع می‌کند.

حجت الاسلام زمانی بیان کرد: داعش را آمریکایی‌ها به وجود آوردند و فعالیت این گروه یک میلیون کشته داده اما امروز مدعی حقوق بشر هستند.

او تاکید کرد: کسانی که می‌گویند آمریکا کشور بدی نیست باید این تفکر را کنار بگذارند. تجربه‌های تلخ نشان داده، کشورهایی که تسلیم آمریکا شدند، راه به جایی نبردند.

معاون اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: طبق فرمایش قرآن کریم باید در برابر ظالمان ایستاد و مقاومت کرد و اکنون ایران با مقاومتی که به خرج داده، در جهان قهرمان است.

اقتصاد مقاومتی تحریم‌های اقتصادی آمریکا را شکست می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با بیان اینکه تحریم اقتصادی آخرین تیر استکبار جهانی علیه ایران است، گفت: این تحریم‌ها به زیان اقتصاد آن کشور هم تلقی می‌شود، ولی به عنوان آخرین تیر دشمن محسوب می‌شود که نشان از افول و شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکا شاخص تمام عیار نقض حقوق بشر در جهان است، افزود: آمریکا هم در فضای زیستی خود و هم در جامعه بین‌المللی ناقض حقوق بشر و تهدید کننده حقوق جامعه انسانی در عالم است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا در کلام و نوشتار چهره خود را از جنایات مخفی می‌کند، ادامه داد: آمریکا ممکن است چهره واقعی جنایتکاری خود را در کلام، بیان و نوشتار بپوشاند، اما این کشور در تمام ابعاد دارای جنایت و مجرم علیه بشر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه با هدایت‌های رهبر انقلاب به‌زودی افول سیطره آمریکا در جهان ملاحظه می‌شود، تصریح کرد: با هدایت‌های رهبر انقلاب که پرچم‌دار آزادی انسان از سلطه جهانی استکبار است به‌زودی افول سیطره آمریکا پرشتاب در جهان ملاحظه می‌شود.

فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر نماد حقوق بشر اسلامی

استاندار بوشهر نیز گفت: حقوق بشر اسلامی برگرفته از کلام امیر مومنان است در فرمانی که ایشان به مالک اشتر دادند.

عبدالکریم گراوند افزود: در این چهل سال، بارها آمریکا با نقض حقوق مردم ما، دست به جنایاتی زد که ساقط کردن هواپیمای مسافربری و بمباران شیمیایی مردم در زمان جنگ تحمیلی فقط دو مورد از آن‌ جنایت‌هاست.

او ادامه داد: اکنون هم می‌توان به ماجرای یمن اشاره کرد که مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت‌های صورت گرفته علیه حقوق بشر در این کشور، هیچ سخن نمی‌گویند.

استاندار بوشهر منفعت طلبی را شاخص آمریکا برای دفاع از حقوق بشر خواند و گفت: هر تعداد انسان از بین برود اگر به نفعشان نباشد کاری به آن ندارند و دربرابرشان واکنشی نشان نمی‌دهند اما اگر با منفعت آنان سازگار باشد عالم و آدم را به هم می‌دوزند.

گراوند تاکید کرد: باید محتواهای رسانه‌ای تولید شود تا همه قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان از جنایت‌های آمریکا آگاه شوند.

او با اشاره به پیشینه مبارزات ضد استعماری و ضد استکباری استان بوشهر، گفت: وجود قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر سندی جاودانه است که نشان می‌دهد مردم این استان تا پای جان از آب و خاک خود حفاظت می‌کنند و متجاوزان را به هلاکت می‌رسانند.

هفته حقوق بشر آمریکایی

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران هم گفت: هفته دوم تیر روزهای تلخی برای ایرانیان است و حوادث هفتم تیر و دوازدهم تیر که بر اثر جنایات آمریکا رخ داده هیچ گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد؛ به همین علت این هفته، هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
امین انصاری افزود: یکی از دستاویزهای آمریکا برای از پا درآوردن مخالفان خود، تبلیغ‌‌هایی است که آن‌ها انجام می‌دهند و خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

او تحریم‌های ظالمانه را نمونه آشکار نقض حقوق بشر دانست و ادامه داد: با این وجود، به فرموده رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه ایستاده است و به فضل الهی شاهد نابودی رژیم آمریکا به دست جبهه مقاومت خواهیم بود.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان، پیش از این چهار نشست تخصصی  حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در شهرهای قم، مشهد، شیراز و سنندج برگزار کرده است.

انتهای پیام/ک

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کیانفر
۱۵:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست