در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقبال کم شهرستان‌ها از رشته‌های مهارتی/ آموزش‌های مهارتی هزینه‌بر است

معاون آموزش متوسطه گفت: آموزش‌های مهارتی نیازمند فضا و تجهیزات خاصی هستند بنابراین هزینه‌ای بیش از آموزش‌های نظری نیاز دارند.

استقبال کم شهرستان‌ها از رشته‌های مهارتی/ آموزش‌های مهارتی هزینه‌بر استعلیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین تجهیزات هنرستان‌ها در رشته‌های مهارتی اظهار کرد: سیاست توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور عزمی ملی می‌طلبد که در تکالیف قانونی برنامه ششم و اسناد بالادستی آموزش و پرورش مطرح شده است.
 
او ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به تجهیزات و فضای خاصی نیاز دارد که همین موضوع باعث شده تا هزینه‌ای بیش از آموزش‌ها نظری داشته باشد بنابراین باید در ۲ بعد فضا و تجهیزات آموزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
کمرئی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیش از ۳۴/۵ درصد دانش آموزان در حوزه آموزش‌های مهارتی قرار گرفته بودند گفت: متاسفانه گاهی به دلیل استقبال کم خانواده‌ها و ضعف امکانات آموزشی در این زمینه همچنین گرایش به برخی رشته‌های شاخه‌های نظری عملا در برخی از استان‌ها آموز‌ش‌های نظری توسعه پیدا نکرده اند، اما اکنون در شرایط به گونه‌ای است که در برخی استان‌های کشور پوشش بیش از ۴۰ درصدی آموزش‌های مهارتی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: علت کمبود کتاب درسی در مدارس چیست؟


بکارگیری سیاست‌های ترویجی برای توسعه آموزش مهارتی

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه سیاست‌های ترویجی را برای توسعه این آموزش‌ها را در دستور کار داریم تصریح کرد: البته در این شرایط باز هم برخی استان‌ها به دلیل استقبال کم دانش آموزان آموزش‌های مهارتی توسعه چندانی نداشته‌اند بنابراین سعی می‌کنیم از طریق هدایت تحصیلی و استقرار نظام جامع مشاوره آموزش‌ها را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.
 
او گفت: روند استقبال و پوشش تحصیلی از آموزش‌های مهارتی در پایه دهم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که نشان از توجه ویژه طی یکی دو سال گذشته به موضوع آموزش‌های مهارتی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تحصیل فرزندان در رشته فنی یعنی الافیو بیکاری ابدی
ما ارشدشو با معدل الف گرفتیم پشیمانیم
آخرین اخبار