تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور افزایش یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا و بار در بندر‌های کشور در نیمه نخست امسال پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور افزایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد راستاد امروز در حاشیه افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با وجود همه تهدید‌ها و مشکلاتی که از طریق اعمال تحریم‌ها متوجه حمل نقل دریایی و کشتیرانی جمهوری اسلامی شده است، در نیمه نخست امسال، میزان صادرات هفت درصد و واردات ۲۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

او افزود: همچنین در مجموع میزان  تخلیه و بارگیری کالا و بار در بندر‌های کشور در این مدت ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، عمده فعالیت‎ تخلیه وبارگیری شامل کالای اساسی در بندر امام خمینی بود که با حدود ۹ میلیون تن، ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

راستاد بیان کرد: در مدت یادشده در دیگر بنادر کشور از جمله بوشهر میزان تخلیه و بارگیری حدود ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

او درباره نیروگاه گازی ۴.۵ مگاواتی بندر بوشهر هم گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱.۵ میلیون یورو و ۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایجاد ظرفیت و توسعه زیرساخت‌های بندری به ویژه اسکله برای ارائه خدمات بندری است تا تناسب بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.

راستاد افزود: در استان بوشهر علاوه بر بندر اصلی، بنادر کوچک نیز قابلیت‌های بالایی برای جابه جایی کالا بین بنادر داخلی، کاپوتاژ و صادرات و واردات منطقه‌ای دارند.

او عنوان کرد: هر چه زیرساخت‌ها توسعه یابد تمایل تجار و فعالان اقتصادی که از بنادر استان بوشهر استفاده می‌کنند برای فعالیت‌های تجاری بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ایجاد زیرساخت و توسعه ظرفیت برای بهبود وضعیت تجاری و افزایش میزان حمل و نقل موثر خواهد بود.

راستاد در زمینه توسعه ظرفیت حوضچه بندر کنگان هم گفت: در سفر اسفند پارسال رئیس جمهور، صد میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه بندر کنگان تصویب شد.

او بیان کرد: اکنون مطالعات اولیه این طرح صورت گرفته و ترجیح این است تا در قالب طرح و اجرا بتوانیم در حداقل زمان ممکن تا پایان امسال  اجرای طرح توسعه ظرفیت حوضچه بندر کنگان را آغاز کنیم.

انتهای پیام/ک

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.