مشاور وزیر کشور مطرح کرد؛

خراسان رضوی نمونه ی کامل اجرای مدل اقتصاد مقاومتی

مشاور وزیر کشور گفت: با توجه به جامعیت کار مدل اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی، دیگر استان‌ها نیز از طرح اقتصادی اجرا شده الگوبرداری کرده و از روش‌های کاربردی آن استفاده می‌کنند.

خراسان رضوی نمونه ی کامل اجرای مدل اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی مروج الشریعه مشاور وزیر کشور در همایش ۱۰۰ معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: طرح توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور چیزی جز، الگوی کار انجام شده در منطقه قلعه گنج استان کرمان و طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شروع شده در خراسان رضوی نیست.

او با تاکید بر اینکه مدل اقتصاد مقاومتی، کامل‌تر از قلعه گنج در خراسان رضوی در حال اجراست، تصریح کرد: با توجه به گستردگی معین‌های اقتصادی و جامعیت کار در خراسان رضوی دیگر استان‌ها هم از طرح اقتصادی اجرا شده در این استان الگوبرداری کرده و از روش‌های کاربردی آن استفاده می‌کنند.

مشاور وزیر کشور گفت: شناخت پیشران‌های توسعه منطقه‌ای یا همان معین‌های اقتصاد مقاومتی اولین دستاورد این مدل اجرایی بوده است چرا که از این ظرفیت در سطح منطقه یا استان‌ها غفلت شده است.

مروج الشریعه  با بیان اینکه مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به مدیریت کلان کشور کمک می‌کند، افزود: وابستگی به اعتبارات متصل به دولت، باعث می‌شود از توانمندی داخلی و منطقه‌ای و ظرفیت‌های خود فاصله بگیریم، اما قلعه گنج ثابت کرد فاصله گرفتن از این اعتبارات درست‌ترین کار ممکن است.

او با اشاره به اینکه با تغییرنگاه‌ها می‌توان کشور را با شرایط بهتری اداره کرد، تصریح کرد: مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که در خراسان رضوی شروع شده به ۳۱ شهرستان از ۳۱ استان کشور تسری پیدا کرده و این استان‌ها از موفقیت‌های لحظه‌ای خراسان رضوی استفاده می‌کنند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

اجرای الگوی قلعه‌گنج در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.