فرهنگ موتورسواری در کرمان باید ارتقاء یابد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سهل انگاری و قانون گریزی موتور سواران با جان باختن فردی از عضو خانواده می‌تواند تمام تلاش‌های یک خانواده، فامیل، کشور را ازبین ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در همایش موتور سواران قانونمند گفت: گاهی حرکات غیر منطقی، نمایشی و غیر عقلانی راکبین موتور سوار تاثیر منفی در نظم و انضباط ترافیکی و اجتماعی و فرهنگ ترافیک دارد.

او بیان کرد:یکی ازمشکلات استان وضعیت انضباطی و فرهنگ موتور سواران است که بایستی با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و جلب مشارکت‌های مردمی زمینه ارتقاء فرهنگ موتور سواری بهبود پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: برخی موتورسواران به ویژه جوانان بدون توجه به عواقب بی مبالاتی و بی احتیاطی‌های خود، با این وسیله نقلیه نه چندان مطمئن و ایمن، دست به حرکات نمایشی بسیار حادثه آفرین می‌زنند و با این کار جان خود و دیگران را با خطر مرگ، نقص عضو و آسیب و صدمه بدنی مواجه می‌سازند.

سردار ناظری بیان کرد: باید فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت در جامعه به ویژه بین جوانان نهادینه شود چراکه وجود فقر فرهنگی در کم توجهی موتورسیکلت سواران به قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی و انجام حرکات حادثه آفرین می‌تواند سرمایه‌های زیادی را ازبین ببرد.

همچنین سرهنگ یوسف نجفی، رییس راهنمایی و رانندگی استان کرمان هم ضمن تشریح آمار و حوادث ناشی از بی احتیاطی موتور سواران گفت: از خانواده انتظار می‌رود در کنار هشدار‌ها و توصیه‌ها بر رفتار فرزندان خود نیز نظارت بیشتری بکنند و اجازه ندهند فرزندانشان با سوار شدن بر موتورسیکلت، جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

او افزود: برخی راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت‌ها، استفاده از کلاه ایمنی و خطرات ناشی از انجام حرکات نمایشی را جدی نمی‌گیرند در حالی که هنگام وقوع حوادث بیشترین آسیب را می‌بینند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هدف از برگزاری همایش را ارتقاء انضباط و فرهنگ ترافیکی موتور سواران دانست و گفت:امیدواریم حوادث و تلفات موتور سواران در استان به صفر برسد.

در پایان این مراسم به موتور سیکلت سواران قانونمند یک کلاه ایمنی اهداء شد.

انتهای پیام/ی

موتور سواران بیشترین آسیب را در حوادث می‌بینند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار