رکود و تورم گریبانگیر بازار صنایع دستی

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان از کمبود مواد اولیه در کارگاه‌های تولید صنایه دستی اصفهان خبر داد.

سید عباس شیر دل رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: مواد اولیه مانند رنگ، مس، انواع نگین‌ها و.. در کارگاه‌های تولید صنایع دستی اصفهان بسیار دچار کمبود و گرانی است.

او  افزود: بکی از دلایل اصلی افزایش رکود در بازار صنایع دستی اصفهان کاهش شدید قدرت خرید مردم است به طوری که در تابستان امسال کسبه میدان نقش جهان کمترین فروش را داشتند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که پیش بینی می‌شد امسال بیشترین درامد را از سوی گردشگران خارجی و داخلی در این زمینه داشته باشیم.

شیر دل ادامه داد: از انجایی که طبق اصل ۱۴۲ مجلس شورای اسلامی تولید کنندگان صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف هستند، اما سازمان امور مالیاتی استان اصفهان از تمام تولید کنندگان بیشترین مالیات را دریافت می‌کند.

او اضافه کرد: یکی از علل‌های افزایش رکود و تورم در بازار صنایع دستی اصفهان فشار‌هایی است که از سوی دولت، سازمان امور مالیاتی، ادره پست و.. این صنعت را در معرض نابودی کامل قرار داده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در خصوص صادرات داخلی و خارجی صنایع دستی اصفهان یاد اور شد: در حال حاضر هیچ تجارتی در این خصوص صورت نمی‌گیرد و علل اصلی ان همکاری نکردن اداره پست با اتحادیه صنایع دستی اصفهان است.

او در پایان گفت: بار‌ها و بار‌ها مشکلات بازار صنایع دستی اصفهان را در جلسات متعدد در استانداری مطرح کردیم، اما تا کنون به هیچ نتبجه‌ای نرسیدیم.
 
انتهای پیام/ی
 

کاهش قدرت خرید مردم در حوزه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.