افتتاح بخش گردشگری کودک و نوجوان در مجموعه جهانی باغ فین

بخش گردشگری کودک و نوجوان مجموعه جهانی باغ فین کاشان همراه با مراسم گرامیداشت روز جهانی کودک در این مجموعه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، در این آیین ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: دراین بخش که با همکاری موسسه دارالقرآن مهدویت کاشان راه اندازی شده است، برای کودکان برنامه‌های مختلفی از قبیل نقاشی، بازی‌های مختلف وبرنامه‌های آموزشی در حوزه میراث فرهنگی وحفاظت ونگهداری بنا‌ها وآثار تاریخی تدارک دیده شده است.

او، گفت: بخش کودک و نوجوان باهدف ترویج فرهنگ مهدویت، آشنایی کودکان با آداب ورسوم و آیین‌های سنتی وبنا‌های تاریخی کاشان در یکی از اتاق‌های جنب شاه نشین مجموعه جهانی باغ موزه فین کاشان راه اندازی شد.

سرمدیان، تصریح کرد: بخش کودک ونوجوان این مجموعه تاریخی برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آموزش وانتقال فرهنگ غنی گذشته به کودکان و نوجوانانی که همراه مسافرین و میهمانان این مجموعه هستند دارد.

به گفته او، شرکت کنندگان در این بخش با موضوع امام زمان (عج) و بنا‌های تاریخی با محوریت باغ ایرانی نقاشی‌های خود را ترسیم می‌کنند و در ادامه با برگزاری مسابقه، پرسش و پاسخ و انتخاب بهترین نقاشی‌ها جایزه دریافت می‌کنند.

شایان ذکر است: افتتاح بخش کودک و نوجوان مجموعه جهانی باغ فین همزمان با روز جهانی کودک و با حضور مسئولین اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کاشان ومسئولین مؤسسه دارالقران مهدویت و دانش آموزان برگزیده مدرسه ابتدایی گلچهرگان این شهرستان راه شد.

روز جهانی کودک روزی است که برای یادبود وافتخار کودکان شناخته شده شده است.

انتهای پیام/م

 

افتتاح بخش گردشگری کودک و نوجوان در مجموعه جهانی باغ فین در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار