فرمانده انتظامی کرمان عنوان کرد؛

سمن‌ها بازویی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی استان کرمان سازمان‌های مردم نهاد را سرمایه اجتماعی خوبی برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان عصر امروز در نشست با سازمان‌های مردم نهاد کرمان گفت: هفته ناجا فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر و جلب مشارکت مردم در حوزه نظم و امنیت است.

او با اشاره به اینکه در حوزه امنیت همه مردم باید مشارکت داشته باشند، افزود: در واقع، هر جا مردم حضور داشته اند، موفق عمل کرده ایم که نمونه بارز آن دفاع مقدس است.

سردار ناظری تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد جامعه آماری بالایی را تحت پوشش اقدامات خود دارند و می‌توانند در حوزه کاهش جرائم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به پلیس کمک کنند و پلیس را به جامعه تحت پوشش خود وصل کنند.

او بابیان اینکه برای اقدامات بیشتر و موثر‌تر نیاز به هم افزایی داریم، تأکیدکرد: ضرورت دارد، پلیس و تشکل‌های مردم نهاد با همکاری هم در زمینه آموزش همگانی و ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم تلاش کنند.

زهرا موسی پور، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی پلیس کرمان و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: ۵۵۰ سازمان فعال مردم نهاد در استان کرمان وجود دارد و تلاش کردیم که دانش این سازمان‌ها به روز و کارآمد باشند.

او با اشاره به اینکه آموزش‌ها براساس نیاز سنجی انجام می‌شود، افزود: ۵ گروه آموزشی در شهر کرمان و شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و استان کرمان کانون اصلی آموزش نیست بلکه در شهرستان ها نیز آموزش‌های لازم انجام شود.

موسی پور تصریح کرد: اگر به سطح دانش و توانایی سازمان‌های مردم نهاد توجه شود، می‌توانند موفقیت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان بیان داشت: مراجع صدور پروانه‌های سازمان‌های مردم نهاد استانداری، فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتطامی، و ورزش و جوانان است و باور ما این است اگر بخواهیم کاری به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی انجام شود چاره‌ای نیست جز مردم تعامل و شرکت داشته باشند و گفتمان صورت گیرد.

موسی پور گفت: اتحاد و همدلی سازمان‌های مردم نهاد با هم باید باعث توسعه و تقویت اقدامات شود.

او با اعلام اینکه دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهر‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند، افزود: مبنای کار ما در حاشیه‌ها تمرکز بر سازمان‌های مردم نهاد و دفتر‌های تسهیلگری است.

انتهای پیام/ب

نشست صمیمانه سازمان‌های مردم نهاد با فرمانده انتظامی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار