در ادامه جنگ تجاری واشنگتن-پکن؛

وزیر بازرگانی آمریکا: سیاست اعمال تعرفه‌ها روی چین جواب داده است!

«ویلبر راس» در دفاع از سیاست اعمال تعرفه دولت دونالد ترامپ مدعی شد تاکنون این سیاست در قبال چین جواب داده است.

وزیر بازرگانی آمریکا مدعی شد تعرفه‌ها روی چین جواب داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا، مدعی شد سیاست اعمال تعرفه در قبال چین جواب داده و این کشور را مجبور ساخته است به نگرانی‌های واشنگتن توجه کند.

راس که امروز در سیدنی در مراسمی که از سوی اتاق بازرگانی آمریکا ترتیب داده شده بود، سخن می‌گفت مدعی شد: آمریکا ترجیح می‌داد تعرفه‌ها را علیه کالا‌های چینی اعمال نکند، اما با این کار چین را وادار به اقدام کرد.

او گفت «ما تعرفه را دوست نداریم و ترجیح می‌دهیم از آن استفاده نکنیم، اما بعد از سال‌ها بحث و بدون هیچ اقدام عملی، سرانجام این تعرفه‌ها بودند که چین را وادار ساختند به نگرانی‌های ما توجه کند».

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان رشد جهانی را با کندی روبه‌رو کرده و بازار‌های مالی را بهم ریخته است.

قرار است مقامات ارشد تجاری و اقتصادی آمریکا و چین روز‌های پنجشنبه و جمعه در واشنگتن با یکدیگر دیداری داشته باشند و برای پایان دادن به جنگ و اختلافات تجاری خود تلاش کنند. با این حال، واشنگتن بدون آنکه تاکنون به نتیجه مهمی دست یافته باشد قصد دارد نرخ تعرفه کالا‌های چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد از سه‌شنبه آینده افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
متأسفانه تعدادي دیوانه افسارگسیخته فعلا بر آمریکا حکومت می کنند
آخرین اخبار